Moet ik de schulden zelf afbetalen of kan ik het nog op de één of andere manier verhalen op de oplichtster?
Ik heb een vraag. Een aantal jaren geleden heb ik een jonge vrouw in nood vijf en een half jaar geholpen. Ze bleek echter een oplichter en chanteur te zijn. Mijn huwelijk is er door stuk gelopen en ik kon niet meer weg van haar door haar chantage met zelfmoord plegen, waar ik toen nog gevoelig voor was. Ik had geld en spaargeld. Ze heeft me in de jaren zover kaalgeplukt tot ik 50.000 euro schuld had staan. Ik heb bewindvoering aangevraagd toen ze eindelijk weg is gegaan en elders is gaan wonen. Ik heb samen met een paar vrienden uitgerekdn wat ze mij schuldig is. Bijna 38.000 is te bewijzen schuld van haar. Ik heb een schuldovereenkomst laten ondertekenen door haar met een betalingsovereenkomst. Deze is ze echter nog nooit nagekomen. Mijn schulden zijn nu ongeveer net zo hoog als de schuldovereenkomst die ze heeft ondertekent. Ik moet nu de wsnp in terwijl het eigenlijk op haar naam staat. Ik mag geen rechtzaken aangaan omdat ik onder bewindvoering sta en geen schulden mag maken. Ik moet het loslaten, zegt men. Ik vind dit een lastige. Mijn hele leven ligt in puin. De politie kan niets doen, want de bewijzen zijn niet hard. Wat vinden jullie. Moet ik inderdaad de schuldhulpverlening in en de schulden afbetalen of kan ik het nog op de één of andere manier verhalen op haar.
En die schulden moeten hoe dan ook afbetaald worden.
Niet lullig bedoeld:maar jij bent zelf verantwoordelijk,jij bent hier zelf ingetrapt.
Een neef van mij,heeft ondanks alle waarschuwingen al zijn spaargeld uitgegeven aan zo'n meisje.
Ik zou me maar gaan focussen op de toekomst en dit achter je laten.
Ik vindt het wel heel naar voor je hoor!
Veel sterkte ermee.
Het kajuitbootje zou voor mijn rekening komen, ik ben de mantelzorger die wel eens wat wil gaan varen.
Ik heb geen schulden.
Chris
Dus tenzij je met twee man een account hebt - dat niet is toegestaan, klinkt dat op zijn minst een beetje vreemd......
Er staat ChrisenBrigitte,schijnbaar gaat het hier om 2 personen.Chris zegt geen schulden te hebben( die naam staat ook onder de reactie),dan zal het wel Brigitte zijn met de schuld(?)
Mijn broer heeft ook eens een vraag beantwoord op mijn account.(niet gesteld)
En ik heb zelf wel eens antwoord van iemand gekregen die er bij vermelde:" ik beantwoord jouw vraag op de account van iemand anders".Dus: is dit zo vreemd?
Misschien niet echt duidelijk.Dat wel.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.