Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen met kwartjes, dubbeltjes en stuivers uit het guldentijdperk?

Ik vond laatst een zak vol kwartjes, dubbeltjes en stuivers uit het guldentijdperk. Ze zijn niet bijzonder, ik had ze gespaard. Weet iemand wat ik ermee moet? Bij de Nederlandse Bank kan je ze namelijk al sinds 2007 niet meer omruilen.

Toegevoegd na 6 dagen:
Het gaat om munten uit de jaren 1980 en 1990. Het zijn dus helemaal geen bijzondere munten (niet van zilver, niet antiek).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Bewaren, misschien gaan we ooit nog terug naar de gulden :p en anders misschien als oud ijzer aanbieden of bewaren tot ze schaars zijn geworden en gewild bij verzamelaars.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ze zelf bewaren, je kan ze aan kinderen geven om mee te spelen, je kan het als symbolisch kaartgeld gebruiken, je kan het ingraven, zodat archeologen over 100 jaar ook een lolletje hebben... of gewoon in de kast laten liggen, het eet geen brood.

Toegevoegd na 1 week:
Na je aanvulling weet ik het zeker: begraven in je achtertuin, hebben de volgende bewoners over 100 jaar nog wat leuks te vinden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Munten verzamenling beginnen en die guldens omruilen voor andere munten van andere verzamenlaars
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sparen, of aan iemand anders geven die ze misschien wel spaart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kun je tot 2032 inwisselen bij de bank.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh nee, dat geldt alleen voor biljetten, was ik even vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens bij de Nederlandse munt, zitten geloof ik in Apeldoorn. Misschien kunnen die je wat verder helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even Googlen en je weet het: ik tikte in "gulden munten inleveren" en kreeg heel veel sites die ze bv opkopen. Eentje zet ik hier bij in de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing