Hoe kan ik op mezelf wonen?
Introductie: ik ben 20/21 jaar. Heb afgelopen jaar een mhbo diploma gehaald en heb nu een tussenjaar
met een weekend/parttime baan en volg rijlessen. Augustus 2012 wil ik met een HBO opleiding beginnen.
Heb altijd thuis gewoond, mijn ouders zijn inmiddels gescheiden. Na een aanvaring met mijn vader ben ik
sinds december ''woonachtig'' bij mijn moeder. Ze heeft echter maar 1 slaapkamer voor haarzelf,
en ik slaap al die tijd op de bank. Ik ben haar heel dankbaar hiervoor, maar toch wil ik uiteindelijk eigen woonruimte hebben.
Helaas zie ik op het moment door de bomen het bos niet meer, en ik krijg vaker een ''nee'' of ''kan niet'' te horen dan iets anders. Qua kosten weet ik niet hoe ik het kan oplossen, en huursubsidie krijg ik vanwege mijn leeftijd ook niet. Ook heb je hier in de omgeving(Regio Oss) ongeveer 7 woonjaren nodig wil je via de woningbouw iets kunnen huren. Op kamers gaan vind ik voor nu meer een noodoplossing, omdat ik in een enkele kamer snel paniekerig wordt en me nergens meer op kan concentreren. Daarnaast heb ik een relatie met iemand van mijn leeftijd, die mits dit mogelijk is mee wil/kan verhuizen.
Mijn vraag(vragen) is nu een schatting in hoeverre het mogelijk is om ergens iets te huren en dit ook op een normale manier vol te houden qua kosten gezien ik niet in de schulden wil komen.
Zijn er eventueel nog tips waar ik iets aan heb? Ik zie het op het moment vrij somber in en wil liever vantevoren weten of dit terecht is of niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.