Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je geld over naar iemand in china?

Ik moet iets overmaken naar een vriend uit China, maar hoe gaat dat nou, want we hebben verschillende munteenheden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
784

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik kan gewoon een "BIC-code bank begunstigde (SWIFT)" opvragen Bank of China heeft op hun website een lijst met SWIFT codes gepubliceerd en je moet de SWIFT code kiezen die bij de regio past waar de begunstigde is ingeschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En krijg je dan ook de Chinese Munteenheid te zien, zodat je het juiste bedrag overmaakt en de bank het omrekent naar euro's?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat weet ik niet, maar zie link voor het omrekenen
http://www.valuta.nl/?gclid=CLyL2OqchKsCFQOIDgodSGTK0g en dan komen nog wat extra kosten erbij, deze kosten zie je wel
dat kan je gewoon via je eigen bank regelen je moet wel omwissel kosten betalen tegen de dag koers, en mocht je geen eigen bank rekening hebben dan kan je bij iedere bank terecht om geld over te maken naar een buitenlandse rekening, houd er wel rekening mee dat je dan stortings en omwissel kosten moet betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via paypal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding