Paypal kopersbescherming marktplaats: Hoe werkt het?
Na opgelicht te zijn op marktplaats heb ik mijn lesje wel geleerd, en doe nu alleen aankoop bij mensen die paypal accepteren en die het adres geven.
Tussenvraag: Hoe verifieer je wie er op dat adres woont?
Maargoed: Nu heb ik dus iets gevonden en deze verkoopster doet niet moeilijk met het geven van het adres en ook accepteert ze paypal. Nu heb ik gelezen dat je op marktplaats kopersbescherming hebt als je geld via paypal overboekt. Mijn vraag is echter: de verkoopster heeft mij een email gestuurd met daarin dus het paypal adres van haar vader. ...@hotmail.com (als paypal adres, waarvan de puntjes natuurlijk de naam zijn)
Nu is mijn vraag, als ik nu op mijn eigen paypal inlog en het bedrag van 35 euro overmaak op de paypal rekening die de verkoopster mij gaf, ben ik dan automatisch beschermd? of moet ik iets via marktplaats doen? Ik weet namelijk wel hoe ik gewoon geld kan overmaken via mijn paypal, maar het zou nogal stom zijn als ik misschien een belangrijke voorwaarde over het hoofd zie.
1 van de voorwaarden die marktplaats stelt is, is namelijk dat de verkoper me een betaalverzoek ofzo moet sturen?
Weet iemand hoe dit precies werkt? en enige ervaring?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.