Wat zijn goede persoonlijke online kasboeken voor je huishouden? (Hoeft niet gratis, als het maar goed is.)
Ik zoek een online systeem om mijn persoonlijke administratie en kasboek in bij te houden. Tot nu toe doe ik alles in zelfgebouwde excel sheets maar ik moet te veel nadenken over de complexiteit van filters, opzoeklijsten, celbeveiliging, sorteringen, min en plus posten, subtotalen over een periode in het verleden, rekenen met verschillende bankrekeningen + chipknip + credit card + pinpas + cash, ante- en prodatering, agendering, sterk verschillende referenties van bonnen en fakturen en rekeningen van verschillende bedrijven, volgnummers, projecties, statistieken, correcties etc. etc. etc.. Daarbij is het een crime om te zorgen dat ik altijd in de laatste versie werk over verschillende computers heen, en is werken op de mobiel al helemaal geen optie.
Kortom, ik zoek gewoon een systeem waar ik mijn volledige huishouden kan administreren. Gratis is leuk maar zeker geen must, ik wil best wat betalen voor een echt goed product. Naast minimaal uitgebreide registratiemogelijkheden zoals ik hierboven beschreef moet het in ieder geval ook:
- niet opeens volgende week niet meer bestaan
- import en export functies hebben naar excel/csv/openoffice_Calc o.i.d.
- goede beveiliging hebben
- online bereikbaar zijn, via internet in verschillende browsers
- ook op de belangrijkste mobiele platforms beschikbaar zijn als app
- up to date gehouden worden voor gebruik met nieuwe browsers etc, ik wil niet MSIE 8 in compatibility modus nodig hebben of zo
Ideeën/tips/ervaringen?
Installeer dropbox op je pc's, maak n account aan en gebruik dat account op iedere pc. Sla je bestanden op in de dropbox-map. Iedere keer dat je PC opstart trekt-ie alles synchroon. Als je 2 pc's aan hebt staan en je verandert n doc op pc 1 en je slaat het op, synchr direct ook op andere pc.
Om dropbox optimaal te laten werken, moet je altijd verbonfen zijn met internet als je pc aanstaat. Dit is slechts n reactie op je vraag, omdat het fin. verhaal niet kan beantwoorden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.