Wat kan ik doen voor extra studiefinanciering?
Hallo,
mijn ouders zitten onder een bepaald inkomen zodat ik eigenlijk de maximum studiefinanciering zou moeten krijgen. Doordat mijn vader zijn dingen niet goed geregeld heeft, weet de bank niet hoeveel hij verdient en is hij veel te hoog ingeschat. Gevolg is dat ik afgelopen jaar de minimum studiefinanciering heb gekregen. Ook moet ik wat geld terug betalen omdat ik een paar maanden teveel heb gekregen volgens hen (terwijl ik dus juist te weinig heb gehad). Mijn ouders zijn inmiddels gescheiden en mijn vader is al bijna een jaar zijn baan kwijt en heeft het nog steeds niet geregeld met de belastingen. Als ik er over begin, krijgen we eigenlijk altijd ruzie. Ik baal er gewoon van. Van het geld dat ik van de studiefinanciering krijg (zo'n 90 per maand geloof ik) kan ik nog niet eens mijn studie zelf betalen, (Deze kost volgens mij iets van 1672) laat staan boeken, kleding en andere noodzakelijke dingen. Mijn ouders kunnen ook niet bijspringen met geld, omdat ze het simpelweg ook niet hebben. Gevolg is dat ik elke maand veel leen. Is er een manier waarop ik dit zelf kan oplossen? Heeft het zin als ik met de bank ga praten en mijn situatie uitleg?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.