Wie krijgt er huur subsidie?
Ik ben momenteel opzoek naar een woning, ben nu 24 jaar oud en werk ondertussen een jaar. Ik heb een netto salaris van zo'n 1450 euro en wil voor het eerst op mij zelf gaan wonen.
Nu ben ik een berekening gaan maken naar of ik in aanmerking kom voor huur subsidie, maar als ik mijn toetsingsinkomen bereken dan kom ik uit op ca. 28.000 euro en dan kom ik dus al niet meer in aanmerking voor huur subsidie. Die grens is gestelt op ca. 21.000 en nu vraag ik me af wie zo weinig verdient dat ze hier nog voor in aanmerking komen.
Misschien dat ik de berekening verkeerd maak, maar ik heb voor mijn toetsingsinkomen "loon voor LH NT" (heffingsgrondslag) gebruikt, is dit correct.
En zo ja, dan verwacht ik eigenlijk dat niemand met een 40 uurig contract in aanmerking komt voor huursubsidie.
Zeker omdat je pas 24 bent.
Ik kwam meer tot de conclusie dat "niemand" met een 40 urige werkweek het kon betalen, omdat ik eigenlijk vanaf mijn 20e in een magazijn al meer verdiende en met mijn switch naar deze baan eigenlijk niet echt loonsverhoging heb gehad. Daarnaast had ik een berekening gedaan wat ongeveer je bruto uurloon moet zijn om in aanmerking te komen (bij 40 urige werkweek) en dan kwam ik ongeveer op de €9.5 uit en ik ken mensen in de supermarkt, als vakkenvuller, die een hoger uurloon hebben en met het nieuws dat supermarkt personeel jarenlang is uitgebuit, kon ik maar weinig beroepen verzinnen waar je met een 40 urige werkweek wel recht hebt op deze subsidie. Maar ik wil alvast iedereen die zich beledigd voelt mijn excuses aanbieden en ga deze vraag sluiten.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.