ik werk als vakkenvuller bij een supermarkt en ik heb het gevoel dat ze mij willen ontslaan. wat nu?
ik ben op 03-01-2011 18 jaar geworden. ik werk al sinds mij 14e bij hetzelfde bedrijf, wel is deze recent overgenomen door een andere winkelketen. ik heb het gevoel dat ze mij willen ontslaan omdat ik te duur wordt. ik functioneer naar behoren en heb geen 'ruzie' of ander gedoe gehad met een collega. mij vraag is of ik recht heb op een 'gouden handdruk' of niet en welke stappen ik moet nemen om deze te halen? bij voorbaat dank voor de hulp
Toegevoegd na 37 minuten:
ik heb een 0-uren contract voor onbepaalde tijd.
uit jullie antwoorden blijkt dat ik dus wel recht heb op een vergoeding als ik ontslagen zonder geldige reden, maar hoe zorg ik ervoor dat ik deze ook krijg. ik neem aan dat ze er niet zelf mee zullen komen en ik het dus af moet dwingen. Daarbij kom ik nu net op een andere vraag. Is er iets te doen tegen deze pesterijen?( als ze idd gaan voorkomen). ik begrijp dat deze moeilijk aan zijn te tonen en ik ben bang dat ik dan geen poot heb om op te staan aangezien mijn 0-uren contract en dus zelf ontslag zal moeten nemen en geen recht heb op een ontslagvergoeding
Toegevoegd na 3 dagen:
Ik vind het zeker geen vervelende werkplek. maar uit een gesprek lieten ze blijken dat ze me te duur vinden. er werd bijv gezegt dat ze voor mij de hoofdprijs betalen en of ik niet ergens anders me geld wilde gaan verdienen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.