Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik zit in de ziektewet en moet daarom in therapie ,kan ik de treinkosten die ik maak voor mijn therapie declareren bij mijn baas?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Bij uw baas weet ik niet zozeer, maar ik denk (waarschijnlijk) wel bij uw zorgverzekeraar. Ligt eraan waar u bij zit. Is zeker een telefoontje waard, lijkt me.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou denken van niet, tenzij je baas eist dat je naar een specifieke therapeut gaat ergens terwijl diezelfde therapie ook zonder treinen ergens bij jou beschikbaar is. (En dan nog heeft die baas daar weinig over te zeggen).
Waarom zou je baas de reiskosten moeten betalen die jij maakt om te werken aan je herstel?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De arbo-arts (van de Arbodienst) is ingehuurd door de werkgever om de kosten van jouw ziekte te beperken.
Hij adviseert de werkgever.
Vraag daarom aan arbo-arts om zijn advies aan werkgever te sturen en jou daarvan een kopie te geven. (of andersom).
Zoals al eerder is gezegd, kun je dit niet bij je baas doen.

Ik heb wel twee tips voor je:
- Als je een beetje sportief aangelegd ben, kan je ook (af en toe) de fiets nemen. Dat bespaart geld en is bovendien gezond).
- Je kunt ook een kortingskaart kopen. Voor een jaar is dat -meen ik me te herinneren- iets van 3/4 tientjes en dan mag je het hele jaar voor 40 % korting reizen. Dit moet dan wel na 9 uur 's ochtends zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik weet natuurlijk niet hoe ver je woont.

Op een gegeven moment had ik ook twee maal per week therapie. Dit was heen en terug ongeveer 30 kilometer. Toen ik eens wat geld wilde besparen, heb ik maar de fiets gepakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De arbo-arts (van de Arbodienst) is ingehuurd door de werkgever om de kosten van jouw ziekte te beperken.
Hij adviseert de werkgever.
Vraag daarom aan arbo-arts om zijn voor u gunstige advies aan uw werkgever te sturen en u daarvan een kopie te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je zelf zegt:
"ik heb toen gehoord van mijn arbo dat als ik het qua kosten niet kan het bedrijf daaraan mee moet betalen omdat hun anders mijn reïntegratie in de weg zitten."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van de zieke werknemer wordt verwacht dat hij positief meewerkt aan zijn herstel. Je kunt de baas niet voor jouw herstelkosten laten opdraaien.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image