Wat te doen als je de pincode van je creditcard vergeten bent?
Heb 2 maanden geleden een creditcard aangeschaft en pas 1x gebruikt. Nu realiseer ik me dat ik mijn pincode niet meer zeker weet. Er komt wel een getal in me op maar of dat juist is weet ik niet. Kan je het ergens testen zonder schade aan te richten? Kan je de kaart bv in de automaat stoppen en dan je saldo opvragen? Stel dat het nummer dat ik nu in mijn hoofd heb fout is, blokkeert hij dan de kaart? Binnenkort heb ik hem nodig in het buitenland dus durf ik niets te doen als ik de konsekwenties er niet van weet.
Toegevoegd na 6 dagen:
Ben vanmiddag bij het kantoor van de ING bank gaan vragen hoe het zit. Je kunt in de automaat met een creditcard niet je saldo checken zoals je wel met je gewone pinpas kan. Je kan er wel geld mee opnemen maar dat kost je dan €4,50 transactiekosten; in het buitenland ook. Bij de ING kan je niet zelf een nieuwe pincode voor je creditcard bedenken. Wat ze wel doen is jou de bestaande code nogmaals toesturen. De volgende week zal ik dus weten of de cijfers die ik in mijn hoofd heb juist zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.