ik kan een maand niet werken kan ik een ww uitkering aanvragen?
Op mijn bedrijf heeft iedereen van half juli tot half augustus vakantie, en dan gaat alles dicht, omdat ik er nog maar 2 maanden werkt word ik niet doorbetaald.
Mijn werkgever had het over een ww uitkering aanvragen, nu ben ik naar de site geweest van het uwv en daar staat alleen maar over als je ontslagen bent.
Weet iemand wat ik nu moet doen en hoe het dan in zijn werk gaat? En ben ik hier nu te laat mee?
Toegevoegd na 6 minuten:
Ik werk via een uitzendbureau en ben geen vaste kracht
Toegevoegd na 26 minuten:
Nee ik heb idd niet veel vakantie geld opgebouwd, ik ben 19 jaar en ik werk al vanaf mijn 16de.
Ik woon nog bij me ouders maar betaal wel 400 euro kostgeld per maand.
Weet iemand echt niet 100% zeker of ik er recht op heb en hoe ik hem dan aan kan vragen? De mensen van het uitzendbureau zeiden dat ik het via internet moest doen?
Toegevoegd na 37 minuten:
Ik werk in een bedrijf dat vestigingen heeft in heel Europa, die 4 weken vakantie is al jaren zo het geval, op mijn vestiging werken 400 mensen, ze kunnen de deuren niet open houden voor 1 persoon die wilt blijven werken.
Het uitzendbureau heeft zelf geen werk voor me, ik ben zelf lakspuiter en heb me papieren daarvoor.
Zelf ben ik ook wel toe aan vakantie, het enigste is dat ik mezelf niet zie staan achter een friettent patatjes bakken voor 4 euro per uur
De vraag blijft nu heb ik recht op een ww?
Ik zal morgen zowiezo nog het uitzendbureau bellen, of hun er meer van weten, anders even een telefoontje naar uwv?
Dan is hij het niet verplicht.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.