Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als iemand mij elke maand 100 euro geeft om schuld af te lossen, en ik heb WWB uitkering, zien ze dat als inkomen?

met andere woorden, moet ik die 100 euro opgeven en word het dan alsnog van mijn uitkering afgetrokken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
939

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Grote giften zul je wel moeten aangeven, zeker als ze op je bankrekening komen ;-)
Giften worden tot op zekere hoogte vrijgelaten. Bij periodieke giften (zoals in dit geval) wordt maximaal 50% van de voor jou geldende bijstandsnorm vrijgelaten.

werkinstructie sociale dienst Rotterdam:

Giften van instellingen en personen worden in beginsel buiten beschouwing gelaten voor zover dit, gezien de bestemming en de hoogte van de giften, verantwoord is. Als door giften het bestedingsniveau van de klant aanmerkelijk hoger wordt dan voor bijstandsontvangenden gebruikelijk is, zal het redelijk zijn deze giften in aanmerking te nemen.

Betreft het echter giften voor specifieke kosten die niet kunnen worden geacht in de algemene bijstand te zijn begrepen, dan is er in principe geen bezwaar deze buiten beschouwing te laten. Periodieke giften van instellingen en personen mogen in principe voor maximaal 50% van de norm buiten beschouwing worden gelaten. De giften dienen een onverplicht karakter te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
info bij mijn gemeente geeft dit antwoord ook

Andere antwoorden (1)

als dit een vast bestanddeel word van het inkomen is het ook een inkomen voor je uitkering,en die moet je dan ook opgeven. Of de schuldsanering (zo kun je het noemen)word afgetrokken van je uitkering is afhankelijk van de uitvoerende instantie en woonplaats. Maar onder voorwaarden zou je vermoedelijk een afspraak daarover kunnen maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding