Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel zullen ze voor mijn telefoonnummer hebben betaald?

Ik word net gebeld door een verkoper van een bedrijf dat ondergoed verkoopt. Nu heb ik altijd een bloedhekel aan bedrijven die mij ongevraagd telefonisch benaderen om je een "goede deal" te doen.

Ik vertelde de persoon daarom dat ik niet van plan was naar zijn verhaal te luisteren en of hij mij kon vertellen waar mijn nummer vandaan is gekomen.

Toen vertelde hij dat bedrijven soms hele bergen telefoonnummers aan elkaar doorverkopen.

Nu was mij dit natuurlijk al bekend... Maar nu vraag ik me af.
Wat zullen ze voor mijn telefoonnummer betaald hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
805
Kimath
13 jaar geleden
Tip: meld je aan op deze site: https://www.bel-me-niet.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Done... Bedankt voor de tip! ;-)
Kimath
13 jaar geleden
Het duurt even voordat het verwerkt is, maar het is een stuk rustiger :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bij site's als https://www.gratiscondoom.com/ die enquete hebt ingevuld dan geef je hun toestemming om jou te bellen... de condooms worden betaald door de maatschappij die jouw nummer nodig heeft...
ze zullen dus niet meer dan 1 euro denk ik per nummer betalen ;) (dit denk ik zelf, baseer ik nergens op)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al bij een firma bekend bent helpt het Bel me niet register niet, maar voor de rest is het een goede tip van Kimath.
Kimath
13 jaar geleden
Klopt, dan mogen ze je bellen omdat je al in het klantenbestand staat. Dan moet je bij het bedrijf zelf uitschrijven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan zijn dat ze enkele centen, misschien 2 euro hebben betaald voor jouw nummer. Het irritante is dat ze vaak beweren dat je kortgeleden meegedaan hebt aan een online enquete. Als je dan vraagt om welke enquete het ook weer ging, geven ze niet thuis.

Zeer irritant is de houding van de firma Tono, Front International, Provea, of hoe ze zich allemaal noemt (1 pot nat: als het ze te heet onder de voeten wordt onder de ene naam, gaan ze vrolijk verder onder hun andere firmanamen).

Kort gezegd: wanneer jij geen interesse hebt, maak ze dat onomwonden duidelijk, en zeg dat je juridische stappen overweegt, als ze je blijven lastig vallen.

Neem ook contact op met de GBA, de afdeling van je gemeente waar je staat ingeschreven, en maak ook hen duidelijk dat je het niet op prijs telt dat ze gehandeld hebben in jouw persoonlijke gegevens. Want ook gemeentes maken zich chuldig aan de verkoop van persoonsgegevens aan commerciele partijen.

Ik zou zeggen, maak er niet teveel kosten voor, want waarom zou jij moeten betalen voor wat een ander fout doet, ofwel: ze zullen je nooit heel erg duidelijk maken dat ze je een abonnement proberen aan te smeren.

Als ze je desondanks ongevraagd spullen toe zenden met een rekening erbij, neem dan contact met ze op, en vraag naar de overeenkomst die men met jou meent te hebben. Kunnen ze die niet tonen, dan hebben ze het nakijken, je hoeft niets te betalen (staat ook in het Burgerlijk Wetboek).

En last but not least: laat je vooral niet intimideren door die viezerikken van Intrum Justitia, want die aasgieren leven van dit soort onduidelijkheden. Veel mensen denken dan: betaal maar, dan ben je ervan af, maar dan begint de ellende juist, je erkent dan dat er een rechtsgeldige overeenkomst is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoeveel zo'n nummer kost is heel moeilijk te bepalen. Het is een markt van vraag en aanbod en wat ook meespeelt is hoe goed jij bent als prospect (mogelijke klant).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er zo goed als vanaf wil, schrijf je gratis in bij www.bel-me-niet.nl
Je wordt dan niet meer gebeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding