Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik op een andere naam een rekening openen? En verder advies..

Ik had het idee om voor mijn pasgeboren neefje een rekening te open, waar ik iedere maand geld op stort, dus in principe voor hem spaar. Kan ik deze rekening dan op zijn naam openen of moet dat op mijn naam of hoe gaat dat in zijn werk? En wat is dan het meest verstandig: bijv. een spaarplan van 10 jaar? Wanneer krijg ik de meeste rente? Heeft iemand hier ervaring mee of verstand van? :) Alvast bedankt!

Toegevoegd na 43 seconden:
Oh ja, het is een verassing dus zijn ouders kunnen niet mee o.i.d.

Toegevoegd na 1 minuut:
* verrassing ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja, dat kan! ABN heeft hier een spaarvorm voor. Jij kan hiermee belastingvrij sparen/schenken voor/aan je neefje terwijl je zelf hierin de controle houdt. Ouders van jouw neefje moeten wel tekenen. Maar welke ouder wil dat nu niet....

(zie de link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn ouders hebben dit gedaan bij de ING maar ik moest wel mee om te tekenen. Dus denk niet dat je dit op zijn naam kan zetten zonder toestemming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder wou bij de ABN een rekening openen voor haar kleinkinderen. Kreeg ik een brief in schotland (huidig adres) of ik zo vriendelijk zo willen zijn om even mee te gaan. Je kan dus niet een rekening openen voor je neefje zonder ouder of verzorger oid van je neefje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien bij elke bank bij het openen van een kinderspaarrekening een wettelijke ouder mee moet tekenen en jij dit als verrassing wil houden, kun je ook overwegen een nieuw rekening te openen op je eigen naam. Op deze site kun je zien waar je de hoogste rente krijgt.

http://www.beursxl.nl/spaarrekening.asp?inleg=100&soort=Jeugdsparen&beperking=geenvoorkeur&x=37&y=11
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing