Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb zojuist zorgtoeslag voor 2011 aangevraagd, wanneer krijg ik dit uitbetaald en kan ik ook van de afgelopen maanden terugvragen?

Ik ben in september 2010 18 geworden, ik neem aan dat ik van die 4 maanden in 2010 niet meer kan terugvragen. Maar geldt dit wel voor de afgelopen 5 maanden in 2011?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Van 2010 kun je ook nog terug vragen. Van 2011 ook. Maar weet je al zeker dat je het hele jaar toeslag zal krijgen? Je krijgt het per maand gestort, de vorige maanden krijg je ineens. Als aan t eind vh jaar blijkt dat je teveel hebt gekregen moet je terug betalen.

Als je financieel wel rond kunt komen zou ik het aan t eind vh jaar pas terug vragen. Je weet dan zekerder hoeveel tieslag je krijgt, en je krijgt het dan ineens overgemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor 2010 kan je alleen nog recht hebben als je uitstel hebt van aangifte Inkomstenbelasting van 2010.
De aanvraag van 2011: je krijgt bericht binnen 8 weken na ontvangst hoe hoog het maandelijks bedrag zal worden en het eerste bedrag wordt met terugwerkende kracht uitbetaald op de eerste werkdag na de 19e van de maand opvolgend vd dagtekening van de beschikking en daarna maandelijks op de eerste werkdag na de 19e van elke maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing