Moet ik mijn studieschuld betalen of wordt deze kwijtgescholden? Lees beschrijving
September 2009 ben ik begonnen aan een HBO-opleiding. Ik heb toen stufi en een reisproduct ontvangen. In december 2009 heb ik besloten te stoppen met mijn opleiding en heb direct mijn stufi en reisproduct stopgezet, dit alles ruim vóór februari 2010. Mijn stufi en reisproduct zijn een prestatiebeurs, dus moet binnen 10 jaar een diploma halen om geen studieschuld te moeten betalen.
September 2010 ben ik begonnen aan een MBO-opleiding niveau 4. Ik krijg nu weer stufi en heb een studenten ov-chipkaart. Mijn studieschuld staat inmiddels op ruim 1000 euro. Als ik op internet kijk, zie ik op de ene site staan dat, wanneer ik mijn mbo-diploma op niveau 4 behaal, dat ik geen studieschuld moet betalen, maar dat het een gift wordt. Op de andere site staat weer dat ik het gewoon moet terugbetalen. Zelf ging ik ervanuit dat ik geen studieschuld moet betalen straks. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij de feiten vertellen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.