Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom word de kinderbijslag niet aan ons uitgegeven?

Hallo,

ik ben 14 jaar ik heb 1 broer we hebben het financieel erg krap omdat mijn ouders een hele rare relatie hebben ze doen de financiën niet samen het is ieder voor zich en mijn vader staat nu 7000 euro rood doordat ze samen een huis in het buitenland hadden waar mijn moeder niet meer aan mee betaalt. Mijn vader koopt alles en betaalt alles. Al het eten in huis is door hem betaalt alle kleren in de kast. ook de verzekering en andere kosten . Mijn vader houd van zijn loon niets meer over voor zichzelf, alleen om ons te verzorgen. En loopt er heel armzalig bij alsof hij de hoop heeft opgegeven. iK kan nooit op schoolreisje ik loop rond in afdankertjes ik heb geen fiets waar ik vaak om word uitgelachen. Nou weet ik dat mijn moeder een kinderbijslag ontvangt waarmee ze zichzelf verzorgt. En ook heeft ze een uitkering. Als ik mijn moeder vraag wat ze daarmee doet gaat ze helemaal door het lint! Omdat mijn moeder het kinderbijslag geld achterhoud vroeg ik mij af of er een manier was waar op mijn vader het kan ontvangen. Ik vroeg vandaag of wij mischien een fiets konden kopen. Waarop ze antwoordde JE BENT BIJNA 15 GA WERKEN EN KOOP ZELF EEN FIETS. wat best wel oneerlijk is gezien het feit dat ik twee krantenwijken heb. Ook hebben wij vaak niets van eten in huis dus van mijn loon koop ik meestal lunch op school.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik denk dat er veel meer speelt. Jij bent niet zo zeer op zoek naar tips voor een fiets, meer zakgeld, kleding of wat dan ook, maar naar een steuntje in de rug zodat jullie een gewoon, normaal gezin kunnen zijn. Ik krijg de indruk dat jij je heel verantwoordelijk voelt voor de gang van zaken, en dan niet in de zin dat het jouw 'schuld' is, maar wel in de zin dat jij vindt dat je een oplossing moet zoeken.

Als dat zo is, vind ik dat geweldig moedig van je. Jij toont dat je betrokken bent bij het wel en wee van het gezin en je zoekt echt een manier om er uit te komen. Hoe goed ik dat ook van jou vind, het is toch iets dat je eigenlijk niet moet doen. Deze verantwoording hoort niet bij een kind. Jouw ouders dragen verantwoording over jou en niet andersom.

Ik wil je adviseren om hulp te vragen aan iemand uit jouw omgeving, iemand die je heel goed vertrouwt. Misschien je mentor, of je oma of een andere volwassene. Dat is niet gek, daarmee zet je jezelf niet voor schut en daarmee verraad je je ouders niet, maar help je hun. Want jouw ouders willen het ook graag goed doen, maar weten blijkbaar ook niet goed hoe ze dat aan moeten pakken. Zo iemand wil misschien eens met jouw ouders praten, zonder dat direct duidelijk is dat het initiatief van jou komt. Op deze mannier hoef jij niet meer het gevoel te hebben dat jij in je eentje de last van jullie gezin draagt.

Omdat ik jullie helemaal niet ken, kan ik je vanaf hier onmogelijk helpen, steunen of tips geven. Maar geloof me, bij jou in de buurt zijn wel mensen die je willen en kunnen helpen.
En als je zelf denkt dat je niemand kent die je voldoende vertrouwt, kun je ook eens contact opnemen met het maatschappelijk werk. Telefoonnummers vind je in de telefoongids of op internet.

Heel veel succes e sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kinderbijslag is geen vetpot, het is bedoelt om je te kinderen te voeden en te kleden. Niet als zakgeld voor je kinderen.
Dat jullie het zo krap hebben is natuurlijk heel erg, en je moeder zal ook elke maand weer alle eindjes aan elkaar moeten knopen om jullie te kleden en te voeden.
Ik ben het op zich wel eens dat je zelf in deze situatie meewerkt aan het gezinsinkomen. Het is inderdaad oneerlijk dat je al twee baantjes hebt. Maar besef je wel dat je lunch die je op school koopt duurder is dan 1 heel brood, met een pot pindakaas?

Ga eens bij elkaar zitten en zet alle inkomsten en uitgaven op een rij. Want door het kopen van een lunch op school ben je veel geld kwijt. Per week veel meer dan zelf smeren.

En kijk eens op markplaats, daar koop je veel coole kleren en fietsen voor weinig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totaal niet mee eens. Als je eens even goed leest zou je merken dat het niet erg goed gaat bij hun thuis en dat de moeder redelijk oneerlijk handelt. Vanuit een normale gezinssituatie zou ik het met je eens zijn maar met deze omstandigheden niet
Als je echt problemen hebt met schoolreisjes e.d moet je eens de website zoeken van Leergeld.nl. Deze organisatie zorgt ervoor dat kinderen tot 18 jaar mee kunnen doen met hun klasgenoten aan schoolreisjes enzo, als de ouders het echt niet kunnen betalen omdat ze maar een minimaal inkomen hebben. Omdat jij dat zelf nog niet zult kunnen regelen, zul je hulp moeten hebben van je vader of moeder. De gemeentelijke soc.dienst kan waarschijnlijjk ook helpen met extra tegemoetkoming maar daar geldt ook dat je ouders moeten willen.
Van kinderbijslag weet ik niks
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Echtscheiding overwogen? Dan krijgt je vader voogdij over de kinderen en dus ook de kinderbijslag. Misschien krijgen jullie dan ook nog alimentatie van je moeder, maar dat zou je met een advocaat moeten bespreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image