Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijgen minderjarige mbo'ers geen studie financiering? Hbo'ers en uni's wel!

Ik voel me als mbo leerling minderwaardig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
948

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Omdat mbo een lager niveau is dan hbo en uni.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus jij, Debauns, vindt dat men geen geld mag krijgen voor 'stilzitten'?
Waarom zou je dan wel geld moeten krijgen voor 'een paar keer met je handen zwaaien'.
Ik weet trouwens het antwoord op deze vraag niet, dus ik zet dit bij reacties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat kan ik er nou aan doen? Ik geef alleen maar antwoord op je vraag.... Dus, stil....
Ik denk dat het een combinatie van factoren zijn, zo is het mbo goedkoper, starten studenten van een mbo op een lagere leeftijd met de mbo dan studenten van een hbo (zijn meestal 18 jaar met een uitzondering van enkele) en de meeste minderjarige mbo-ers wonen nog thuis en worden financieel gesteund door hun ouders. Een hbo-er of universiteit student woont toch sneller uit het huis, of moeten meer investeren in hun studie (denk aan dure boeken etc).

Toegevoegd na 20 seconden:
met goedkoper bedoel ik dat het lesgeld lager is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat 10 uur per week klopt niet, ik heb periodes gehad dat ik ook vollop op school zat, maar het heeft voornamelijk te maken met de kosten die je maakt als hbo-uni student, en deze zijn nou eenmaal hoger dan die van een mbo student, misschien niet leuk om te horen, maar het is nou eenmaal zo, de bedragen die de duo geeft komen niet zomaar uit de lucht vallen, hier hebben ze wel goed over nagedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn vrijwel geen minderjarige HBO-studenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals Hippo zegt, er zijn vrijwel geen minderjarige hbo studenten, en diegene die er zijn er stufi krijgen, die geven dit waarschijnlijk ook uit aan boeken etc., deze zijn duur, en ik ga ervan uit dat de meeste hbostudenten 1 of ander manier die 100 euro stufi (inwonende) wel nodig hebben voor school. En uiteindelijk zou het voor die kleine groep minderjarige hbo-uni misschien nog wel meer administratief werk voor duo zijn om deze niet te betalen dan wel, en is het goedkoper voor duo om hier geen onderscheid in te maken. Dit is slechts een idee, weet niet of dit waar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik 17 was werkte ik al om kleren zelf te betalen, en ik weet zkr dat als ik dan al op hbo zat, ik mn boeken en lesgeld zelf zou moeten betalen, dit moest ik immers al doen toen ik net 18 was en aan het hbo begon. En de enige minderjarig persoon die ik kende (17jr) moest inderdaad boeken zelf betalen. Het zal vast wel voorkomen dat er 17 jarige studenten zijn die niks zelf hoeven te dokken, maar daar zijn er ook zat meerderjarige van, maar om dat per individu uit te zoeken kost meer dan het gewoon uniform aan iedereen te geven.
Mbo studenten krijgen geen studiefinanciering als ze een BBL opleiding (werk en school 1 dag per week) volgen aangezien je dan inkomen hebt en op die manier je studie financiert.

Als je een BOL opleiding (school en stage) volgt krijg je wel studiefinanciering!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding