Onlangs heb ik een tweede bril moeten uitzoeken bij de opticien omdat de eerste steeds afzakte. Deze was goedkoper, maar toch kreeg ik geen geld terug
Het verschil in de prijs tussen de 2 brillen is 80 euro. De opticien beweerde dat ze geen geld teruggeven omdat ze de glazen moesten bestellen en dat ook nog geld zou kosten. Nu ben ik dus mijn korting van de verzekering én de helft van mijn geld dat ik betaald heb voor de bril kwijt. Bovendien zou ik 1 jaar de tijd krijgen om kosteloos een nieuwe bril te mogen uitzoeken volgens de voorwaarden. De opticien beweerde dat ik hier echter maar een maand de tijd voor had en dat de resterende 11 maanden alleen gelden voor reparatie. Wat moet ik nu doen? Mijn huidige bril zit ook al niet goed, zakt ook steeds af. Toch durf ik niet echt terug naar de opticien, ze zien me al aankomen. Maar ik heb wél een goede bril nodig (heb sterke glazen én ben slechthorend). Toch teruggaan en dan maar als lastige klant gezien worden? Of sparen voor een nieuwe bril bij een andere opticien?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.