Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik er voor zorgen dat Yunoo uit mijn priv�gegevens blijft?

Ik kreeg een e-mailtje van Yunoo dat ik mijn Citroen Xsara elders goedkoper zou kunnen verzekeren. Om zo'n e-mail mogelijk te maken moeten mijn transacties geanalyseerd zijn, het kenteken bepaald en achterhaald zijn welk type auto ik heb. Dit stel ik niet op prijs, wat voor een privégegevens worden er nog meer uit mijn transacties gehaald, heb ik hier zelf enige invloed op? Hoe denken jullie mede-yunoo-gebruikers hierover?

Toegevoegd na 2 dagen:
Wat wordt het volgende advies: "Meneer, we zien dat u meer dan €500 per jaar uitgeeft aan CJIB-boetes, op deze vergelijkingssite vindt u de goedkoopste radarverklikkers"? Waar ligt de grens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
624

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Allereerst onze welgemeende excuses als onze mail niet aan je verwachtingen heeft voldaan. Deze mailing was er puur op gericht behulpzaam te zijn. De dienstverlening van Yunoo bestaat uit het analyseren van de gegevens die je aan Yunoo overhandigd, om jou kennis en inzicht te geven en je de mogelijkheid te bieden om geld te besparen. Zo herkennen we je transacties en delen we die in categorieën, en analyseren we je transacties om abonnementen te herkennen.

Omdat het mogelijk is ook onafhankelijk je autoverzekering te vergelijken met andere aanbieders, hebben we alvast je transacties geanalyseerd om te kijken of je een auto hebt aan de hand van een transactie waarin een kenteken staat. Deze gegevens hebben we vervolgens ingevoerd in een mail en naar je opgestuurd om je te helpen bij een mogelijke besparing. Hier zijn geen andere partijen bij betrokken en we geven jouw data vanzelfsprekend ook niet door aan andere partijen. Dit laatste zou ongeoorloofd zijn en Yunoo zal dit nooit doen. De mailing die ontving was ook geen aanbieding voor een autoverzekering, we brachten je alleen op de hoogte van de mogelijkheid om gratis en onafhankelijk je verzekering te vergelijken.

Bovenstaande insteek is misschien niet geheel duidelijk geweest in onze mail, waarvan we zeker zullen leren. Afsluitend wil ik benadrukken dat privacy en veiligheid onze hoogste prioriteit heeft en dat we hier zeer zorgvuldig mee omgaan. We hopen dat dit meer informatie geeft over de mail die we verstuurd hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding