Hoe stel ik me teweer tegen opdringerige telemarketeers die het beste van mijn portemonnee met mij voorhebben?
Stond ik laatst in de Blokker, wat al erg genoeg was, word ik gebeld door iemand van Vodafone of ik mijn abonnement wil uitbreiden, "want u belt de laatste tijd zo veel, is ons opgevallen". Ik zeg: "Ik sta hier in de Blokker, het komt nu helemaal niet uit, geen belangstelling." Eind van het lange liedje is dat ik me dus een uitbreiding van mijn abonnement heb laten aansmeren, gewoon om ervan af te zijn! Nou ja zeg. Idem dito gebeurde met de Lotto. Lig ik lekker in bed een boek te lezen, krijg ik zo'n sympathiek mens aan de lijn: "Mevrouw X, u was ooit lid van onze Lotto, we hebben nu zo'n leuke aanbieding: 1 maand gratis meespelen en kans op de Jackpot van 65 miljoen!". Ik zeg: "Nee, geen belangstelling, ik heb die Lotto niet voor niks opgezegd". Maar mevrouw was zó aardig en doortastend dat ik er dus weer ben ingetuind. Na die ene gratis maand meespelen moest ik hemel en aarde bewegen om ervan af te komen (= gelukt, gelukkig). Ik ben nooit zo snel overtuigd, ben nogal kritisch en ook beslist niet op mijn mondje gevallen. Ben ook niet bang om nee te zeggen. En toch trap ik er iedere keer weer in. Wat is dat toch? Of liever gezegd: hoe kom ik ervan af??
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.