Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als de tijd een uur vooruit gaat en je hebt die nacht nachtdienst, krijg je dan een uur minder betaald?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Nee. Meestal begint de nacht om 23 uur telt die tot 7 uur, dat zijn gewoon 8 uur. Maar in veel cao's krijg je in de nacht een bepaald bedrag betaald en een aantal vrije uren.
In zomertijd heb je mazzel, in de winter pech...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me dat je de uren betaald krijgt die je werkt,dus als je 8 uren gewerkt hebt ook 8 uren uitbetaald krijgt.
Dat de klok ondertussen maar 7 uur verder is kun jij toch niet helpen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Sorry hoor, de klok is 8 uren verder, terwijl jij maar 7 uren hebt gewerkt. Jij hebt 1 uur voordeel, en jouw collega heeft met het ingaan van de wintertijd 1 uur nadeel.
Pech voor hem/haar.
dat ligt aan het bedrijf en of je per uur betaald wordt of per dienst, of gewoon per maand. het zelfde geldt voor de onregelmatigheidstoeslag.
als je per maand wordt betaald, is er geen verschil natuurlijk, maar per uur krijg je gewoon een uur minder berekend.

en dan nog zijn er soms bedrijven waar het gewoon hetzelfde wordt geteld als een normale nacht, en het is daar is het soms weken vantevoren al ruzie wie die dienst mag draaien...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Licht denk ik aan de beroepsgroep.
Maar ik sprak gisteren mijn buurvrouw die is politie agent maar bij hun is het niet zo zij werken en krijgen betaald voor een acht uurs dienst,ze werken dus zeven uur en krijgen acht uur betaald
Andersom als de klok achteruit gaat in het najaar, moeten ze een uur langer werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 8 uur werkt krijg je 8 uur betaalt. Zou toch niks met de tijd te maken hebben op de klok, maar met de productieve uren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom moeten hier nu 3 minnetjes voor gegeven worden? Het antwoord is gewoon goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet te verwarren met de 8 uur die ik heb getypt.
wil er mee zeggen dat de aantal uren die gewerkt hebben zal moeten tellen, maar om het verhaal duidelijker te maken had ik er idd 7 uur moeten zetten!
Strikt op uurbasis gerekend zou je een uur minder uitbetaald moeten krijgen. Werk je in loondienst dan is daar meestal geen regeling voor. Dat heb ik nooit nodig gevonden omdat ik met mijn collega's altijd wel tot een creatieve oplossing kwam. Door dat ene uur gewoon door te werken werk je even lang als altijd en mats je drie, vier collega's, die daardoor geen slaap missen. In het najaar idem. Dat ene uur extra werken pak je gewoon een keer terugals je dagdienst hebt. Doe je alleen maar nachtdiensten dan kom je elkaar halverwege tegemoet. Jij een half uurtje vroeger en de aflossers een halfuurtje later en in de herfst andersom ter compensatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je krijgt betaald voor het aantal uur dat je daadwerkelijk werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo is het! en eerlijk!
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet altijd dus -1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding