Schuldhulpverlening Vraag
Mijn bewindvoerster legde mij het volgende uit.
We gaan er alles aan doen om zoveel mogelijk schuld (11000 euro) kwijt te schelden. Grote kans dat het ongeveer de helft zal zijn. Dus laten we zeggen 6000 euro wat overblijft. Ik weet dat mijn vaste lasten 600 euro exact zijn. Mijn inkomsten 1200 euro exact en mijn maand budget is 200 exact. Er blijft maandelijks 400 euro over voor de Gemeente om mijn schuld af te betalen.
Nu zat ik eens te denken, stel dat mijn bewindvoerster nou gelijk heeft. Dus mijn schuld word gereduceerd tot 6000 euro. Ik krijg van mijn vader binnenkort 1600 euro (dat heeft hij ooit geleend). Ik geef dat aan de Gemeente, en die doen het bij de schuld. Op dat moment is het totaal bedrag dus 3400 euro. Met die 400 euro per maand kan de Gemeente dus binnen 10 maanden die overige 3400 betalen.
Althans, zo is het mij ongeveer uitgelegd. Of zit het weer heel anders in elkaar. Mijn broertje vertelde mij dat de Gemeente mij niet na een jaar al laat gaan, ze gaan mij 3 jaar aan het lijntje houden. De Gemeente wil aan mij verdienen, zegt hij. Zij betalen de schuldeisers het hele bedrag.
Maar dat klopt niet, want waarom zegt mijn bewindvoerster dat zij met alle schuldeisers gaan onderhandelen. Als de Gemeente (volgens broertje) alles in een betaald, dan hoeven zij toch ook niet te onderhandelen? Begrijp ik het nou verkeerd, of denk ik te simpel....Wie kan mij daar meer over vertellen.
Groet,
Melvin
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.