Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

opleiding en inkomen

ik wil heel graag een bloemenpleiding doen met studiefinanciering, want een bblopleing is niet mogelijk. Mijn ouders zijn gescheiden en zitten allebei onder bewin. ik woon al bijna 6 jaar samen met mijn vriend, heb ik dan alsnog recht op een aanvullende beurs of kijken ze ook naar het inkomen van mijn partner?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het DUO hanteert alleen het belastbaar inkomen van je ouders, dus ze kijken niet of ze onder bewindvoering staan. Stel ze hebben samen voldoende inkomen, dan krijg jij geen of weinig aanvullende stufi.
Als je officieel samen woont, dan wordt ook rekening gehouden met de inkomsten van je vriend.

Om alles zo duidelijk mogelijk te hebben voor jezelf, zou ik contact opnemen met het DUO als ik jou was. Zij kunnen je precies vertellen wat je wel en niet kunt verwachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je geen kinderen hebt wordt niet gekeken naar de inkomen van je ouders, alle details en voorwaarden kun je hier vinden: http://www.edudelta.nl/MBO/Algemeneinformatie/Studiefinanciering/tabid/196/Default.aspx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is wel. Ze kijken inderdaad wel naar het inkomen van je vriend. Je kan het gewoon proberen om een studiefinanciering te krijgen. Als ik jou was zal ik geen extra financiering aanvragen, want deze moet je namelijk wel terug betalen. Voor meer info kijk even bij de belastingdienst. Daar vind je alle info hierover.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er bestaan bloemisten opleidingen waar je 1 dag naar school gaat en de rest werken. hiermee kun je je studie betalen.je kunt vragen of je de opleiding in fases mag betalen. vaak zijn er wel betalingsregelingen te treffen. of je moet op hoger niveau de opleiding doen. succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image