Kan dit een eerlijk verzoek zijn van de bank of zijn hier internet criminelen aan het werk ?
Houd er rekening mee dat uw ING Internet bankieren bijna is verlopen. Opdat het actief te blijven, gebruik dan de onderstaande link om door te gaan en de toegang tot uw account.
Opmerking - U wordt verzocht in te toetsen van uw TAN mobiele nummer dat is geregistreerd in onze database
https://mijn.ing.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet
Toegevoegd na 1 minuut:
Omdat ik hetzelfde verzoek kreeg van de RABO en van de ING en ik helemaal geen internet bankieren doe.
Toegevoegd na 3 minuten:
Deze zin : -U wordt verzocht in te toetsen van uw TAN mobiele nummer- , is geen normaal Nederlands
Toegevoegd na 2 dagen:
Ik kreeg respons van ING:
Beste Gold Enten,
Hartelijk dank voor uw melding over een valse e-mail, ook wel ‘phishing' e-mail genoemd. Hiermee helpt u ons om internetcriminaliteit gericht tegen te gaan.
Wat doen wij met meldingen over phishing e-mails?
• Wij laten de website waarnaar de e-mail verwijst direct blokkeren.
• Op ING.nl/veiligbankieren tonen wij voorbeelden van valse e-mails om klanten te waarschuwen.
Persoonlijke gegevens ingevuld of afgegeven?
Het kan zijn dat u telefonisch of op een website persoonlijke gegevens heeft afgegeven. Bijvoorbeeld uw gebruikersnaam, wachtwoord, activeringscode of TAN-codes voor Mijn ING. Bel dan direct de Alarmlijn, op 058 212 60 00.
Meer informatie?
Kijk op ING.nl/veiligbankieren of bel onze Helpdesk Mijn ING op 0900 1958 (10 cent per minuut).
Met vriendelijke groet,
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.