Hoe kan ik jeugdzorg verantwoordelijk stellen of vertellen van mijn financiele situatie nu ?
Ik heb 1.5 jaar in een zorg instelling gewoont van jeugdzorg.
sinds november woon ik op mezelf omdat ik daar niet langer kon blijven en thuiszorg moet inschakelen nu.
Hun hebben mij geholpen met een huis zoeken. Ik heb nu het huis. Hun hebben mij verteld dat huursubsidie uiterlijk 3 maanden kan duren voor ik dat ontvang.
Inmiddels is dit de 5e maand dat ik zonder huursubsidie alles moet betalen, omdat ik gehandicapt ben heb ik recht op bijzondere huursubsidie. wat dus langer duurt !
Hun hadden mij hier over moeten inlichten , zodat ik er rekening mee kon houden dat het wel eens 5 maanden kon duren ( op langer ) voordat ik de huursubsidie krijg. dalijk komt iemand langs van jeugdzorg om te praten maar weet niet zo goed hoe ik dit moet brengen .
Op dit momend sta ik al 700 euro in het rood en heb geen geld meer op eten te kopen. Aangezien hun verantwoordelijk voor mij zijn wil ik dat graag op hun verhalen of een voorschot van hun krijgen zou dat mogelijk zijn ? want hun hebben mij fout voorgelicht want als ik dit van tevoren wist had ik nooooit dit huis kunnen nemen..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.