Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als de olieprijs te snel stijgt stelt Saudi Arabië meer olie beschikbaar om de prijs te drukken.Waarom verkopen ze niet termijncontracten?

Speculanten bepalen op de korte termijn de olieprijs. Door ze tegenwicht te bieden op hun termijnmarkt stijgt de prijs niet zonder meteen de oliekraan te hoeven openzetten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Vooropgesteld weet ik dit niet zeker, maar omdat niemand antwoord wil ik een poging wagen. Ik denk dat dit niet gebeurt omdat de olieprijs afhangt van veel factoren (welvaart, productie auto's, etc..etc..). De prijs fluctueert zodoende nogal vergeleken met een ander (niet vermogens) product. Hier moet accuraat op kunnen worden ingespeeld. Als jij een termijnscontract gaat maken dan probeer je de prijs vast te zetten (als ik je goed begrijp) en dat gaat dus lastig omdat de prijs van veel factoren afhangt.
(ik denk overigens ook dat hier nog een zooi belangen niet mee gemoeid zijn)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image