Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan kerk je helpen geld af lossen

ik heb belasting papier gekregen die sta 900 op terugbetalen kan kerk voor mij doen ik heb zelf niks

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (10)

Wij zijn hiet geen kerk!

Om daar achter te komen zul je het toch aan de kerk moeten vragen, maar ik ben bang dat ze je daar niet bij kunnen helpen. Als je belasting moet terug betalen, dan heb je er ook naar verdiend. Je had het min of meer kunnen weten.

Toegevoegd na 31 seconden:
'hiet' moet HIER zijn natuurlijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwam je voor die tijd ook in de kerk.?
Met de belasting kun je altijd een regeling treffen.
Als je bereid bent om terug te betalen ,zullen hun echt niet zo moeilijk doen.
Een kerk zit tegenwoordig zelf om geld verlegen.
Nee die zullen je voor zoiets,gewoon terug naar huis sturen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo snel mogelijk contact opnemen met de belastingdienst dat je niet kan betalen! Misschien dat je in termijnen kan aflossen. Je wil niet dat je schuld groter wordt door niet te betalen!
Sorry nu over je vraag: ik weet het niet, kerken zijn niet erg rijk, je kunt het altijd vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja wat denk je dat dat onderhoud kost?
En je denkt toch niet dat ze even een relikwietje gaan verkopen om iemands belastingschuld te betalen?
Nee, ik denk niet dat je t helemaal hebt begrepen ;)
Ik denk niet dat je voor schuld naar de kerk moet... ( die hebben zelf al schuld genoeg) Ik zou bellen met de belastingdienst en een regeling treffen zodat je maandelijks een deel kan betalen. Kan dat niet, dan kun je misschien bij een soort stadsbank een lening aanvragen om die rekening te betalen en dan de bank maandelijks terug te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-) ra ra...
een kerk zal niet de schulden voor je betalen als je dit soms bedoelt.

ik weet niet wat de oorzaak is van je hoge aanslag (teveel ontvangen?) maar met de belasting kan je wel een regeling treffen om het in termijnen terug te betalen.

als je een uitkering hebt kan je ook proberen een oplossing te vinden met de stadsbank. ook kan je naar de sociale raadslieden om advies te vragen (bij jou in de buurt moet er ook een zitten, zoek maar eens met google)

de kerk kan je steun en hulp bieden, maar helaas niet op financieel gebied.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn woonplaats is het mogelijk om via de diaconie (dat is de armenzorg van de kerk) schuldhulpverlening te krijgen. Misschien is dat in jouw plaats ook mogelijk. Het inkomen van de mensen die daar gebruik van maken gaat dan naar de rekening van de diaconie, en de hulpverleners die daar werken zorgen er voor dat elke maand een deel van de schuld betaald wordt. Ze komen op het inloopspreekuur hun wekelijkse eigen leefgeld ophalen. Als het niet in jouw buurt kan, dan is er ook nog de Volkskredietbank. Zie voor adressen http://www.st-ab.nl/ad02a.htm
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Neen,de kerken waarvan je grote pompeuze kerkgebouwen ziet ,zijn soms zelf verlieslatend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben bang van niet. Je kunt natuurlijk vragen om er dan voor te gaan werken binnen de Kerk. En je zult begrijpen dat je wel een actief lid moet zijn anders kune je het sowieso wel vergeten want de Kerken beschikken niet echt over veel geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je heel erg duidelijk kan maken dat jij het niet kan helpen dat je belasting moet terugbetalen dan heb je misschien een heel klein kansje.
Begrijp je zelf waarom je belasting moet terugbetalen? Zo ja heet de Belastingdienst gelijk? Zo niet dan moet je er wat aan doen. Zo ja heb je maatregelen genomen om herhaling te voorkomen?
Wacht niet to t de Belastingdienst voor de deur staat maar neem zelf het initiatief voor het maken van een betalingsregeling anders komen er nog flinke kosten bij. Neem iemand mee naar de Belastingdienst die jou kan bijstaan, dus ga niet alleen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel kerken hebben een charitas afdeling. Dit is een onafhankelijke partij die inkomsten verwerft door giften en zelf bepaalt aan wie zij geld geven of lenen. Soms helpen ze inderdaad door een bedrag ter beschikking te stellen, onder voorwaarde dat dit later in delen terug betaald wordt. Zo kunnen zij anderen ook weer helpen. Het zijn meestal geen grote bedragen, denk aan 200-300 euro. Ga bij je eigen kerk eens na of er zo'n afdeling is en neem contact op. En zeker ook met de belastingdienst om een regeling te treffen. Dit jaar moet je ook weer aangifte doen, wellicht is het bedrag dat je moet betalen te verrekenen als je iets terugkrijgt.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image