Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik een niet schriftelijke afspraak toch geldig maken? het was een telefonische

Ik heb mijn telef abb aangepast met internet, Telefonisch.
nu krijg ik een rekening van 900,- binnen. Hun zeggen dat ik geen abb heb op internet. Ik weet dat ik het schriftelijk had moeten laten bevestigen. Maar dat heb ik dus niet gedaan. Nu is het hun woord tegen het mijne, Kan ik hier iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt: wellicht kan je daar advies inwinnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verplichtingen van de leverancier
•Aan het begin van het gesprek moet de verkoper toestemming vragen aan u om het gesprek op te nemen.
•Mocht u een koop willen sluiten, dan moeten alle voorwaarden voorgelezen worden.
•U moet op alle afzonderlijke voorwaarden 'ja' antwoorden.
•Ten slotte moet de verkoper een schriftelijke bevestiging aanbieden, waarin onder andere staat dat u recht heeft op een afkoelingsperiode van zeven werkdagen. Deze zeven werkdagen gaan in wanneer u de schriftelijke bevestiging binnen heeft gekregen.

Zie verder de link

Toegevoegd op 13-06-2009 22:06:07
Het heet de "Wet koop op afstand", even zoeken daarop geeft vast veel informatie, niet betalen of duidelijk vermelden van "onder protest" omdat ze dat anders zien als accoord gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je had het moeten opnemen, zo deden ze dat met het telefonische afspraak bij grote bedrijven... Als je het maar kunt aantonen, dus kan ook via een geluidsopname...

Volgende keer opnemen, dus leren van deze fout...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing