Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je als HBO student die geen studiefinanciering meer ontvangt recht op een uitkering/bijstand of enig ander tegemoetkoming?

Ik ontvang sinds 2008 geen studiefinanciering meer. Ik ben sinds kort getrouwd en woon nog samen met me vrouw bij mijn ouders.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je jonger bent dan 27 niet de wetgeving is vrij recent aangepast. Je kunt nog wel een studentenlening afsluiten via de IBgroep (weet niet zeker of ze nog zo heten)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
You are THE best!!
Een (WW) uitkering ontvang je alleen als je gewerkt hebt (gedurende minimaal 26 weken, minimaal 5 uur per week). Per gewerkt jaar ontvang je 1 maand uitkering en je hebt een sollicitatieplicht.

Bijstand krijg je onder de 27 sowieso niet en bovendien mag daarboven jullie gezamenlijk vermogen niet hoger dan € 11.000 zijn.

Wel kun je bij de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) / IB Groep lenen tegen slechts 1,50%. Je mag er 15 jaar over doen om die lening terug te betalen.

De enige echte oplossing is dus om bij je opleiding te gaan werken.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat heb je niet. Ga gewoon werken en daarnaast studeren. Je bent getrouwd dus zul je de handen uit de mouw moeten steken en je verantwoordelijkheid moeten nemen. Niets mis met werken en studeren
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mis hierin wel de rol van de partner....hoeft die alleen maar mooi te zijn ;-)
ronron1212
13 jaar geleden
Ik ging er vanuit dat die al werkte maar is zij alleen verplicht te werken dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat niet ronron maar met een voltijd studie is een baan erbij nou niet echt makkelijk en verdien je waarschijnlijk ook niet het inkomen wat je nodig hebt.
ronron1212
13 jaar geleden
Ik heb ook een fulltime baan en studie gedaan is hard maar is wel te doen. Als je geen recht meer hebt is het niet anders

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding