Mag het UWV zomaar mijn arbeidsongeschiktheidspercentage aanpassen?
Ik heb 3 jaar geleden een Wajong uitkering aangevraagd maar die werd mijn niet toegekend, na veel processen tegen het uwv gaf de rechter mij toch gelijk en werd het UWv gevraagd een nieuwe beslissing te nemen met inachtneming van het oordeel van de rechtbank. Uiteindelijk verklaarde een arbeidsdeskundige van het UWV in hun besluit dat ik toch 80-100% arbeidsongeschikt ben. Ze vroegen mij wel inkomstenverklaringen uit het verleden te overleggen zodat ze de nabetaling konden uitrekenen. Nu zeggen ze dat ik op basis van die inkomstenverklaringen en werkervaring eigelijk helemaal niet 80-100% arbeidsongeschikt ben en dat ze dit misschien ook gaan aanpassen in mijn uitkering. Ik vind dit niet eerlijk, ik heb jarenlang tegen in beroep moeten gaan en uiteindelijk gaf de rechter en hun eigen arbeidsdeskundige mij gelijk, en nu willen ze me op basis van loonstroken die ik heb ingeleverd terugpakken terwijl die eigenlijk alleen waren bedoeld om de nabetaling te berekenen. Nu is mijn vraag, mag dit zomaar?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.