Kinderbijslag krijgen mijn ouders toch voor mij? Waarom mag ik het dan niet hebben?
Ze geven het niet aan mij. Besteden het aan bier terwijl ze beiden in de bijstand zitten. Ik loop maanden in dezelfde kleren, krijg nooit iets. Ook als we iets doen met school of vriendinnen mag ik nooit mee omdat er geen geld is. Ik ben 14 wat zijn mijn rechten?
Toegevoegd na 25 minuten:
Ik heb een krantenwijk en daar heb ik een telefoon van gekocht en mijn abbo betaal ik ervan.
Mijn ouders doen genoeg leuke dingen zelf. Mijn vader drinkt elke dag en rookt marlboro, dat kost veel geld.
Mijn moeder gaat naar de kapper terwijl ik men haar zelf doe of door haar geknipt en altijd die nepnagels en make up.
Dat is toch oneerlijk???
Neem je voor om zelf het anders, beter te doen. Hup uit die bijstand, goed leren op school. Ieder mens maakt een start in het leven, waar je het mee moet doen. Je ouders zijn zoals ze zijn.
Natuurlijk kan je vragen of je een beetje kleedgeld mag, maar als ze je dat niet geven, dan heb je pech. Ouders heb je in soorten en maten. Kies je eigen pad.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.