Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Enige idee hoe ik aan 5000€ kom? Dringend nodig( deze week), maar dit alleen om even op bank te storten en een bewijs daarvan uit te draaien...?

tips zijn welkom, het is puur om het geld dus een dag te hebben op bank niet eens een dag. Dus niet om het te verbruiken

Toegevoegd na 1 dag:
Aangezien de opkomende vragen voor de reden van mijn vraag, voeg ik hierbij nadere uitleg toe.
Mijn vriend wil visum aanvragen en een vriend, die bij de ambassade werkt, had aangeraden om minimaal 5000€ op je bankrekening te hebben, willen ze het goedkeuren. Aangezien hij zijn eerste visum niet toegekregen heeft willen we toch wel zo veel mogelijk ondernemen om hem hier te krijgen zodat we de kerst en nieuwjaar samen kunnen vieren. Vandaar dat we alleen maar een uitdraai nodig hebben van de rekening waarop dan 5000 euro opstaat, en aangezien hij een bedrijf heeft is het geen probleem dat het in een keer wordt overgemaakt ( dus dat het niet verdacht lijkt)
Misschien is het wel valse informatie, maar wat ik ook vals vind is dat de eerste visum wordt afgewezen op angst van (illegaal) verblijf, terwijl hij daar een eigen bedrijf heeft, eigen auto etc.
Ik zie hier verder dus ook geen kwaad in, vandaar mijn vraag..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Lenen van familie, vrienden of kennissen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Probeer het bij die bank te lenen. Stort het op je rekening. Ontvang je bewijs en betaal het dan meteen weer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt hier drie keuzes.

1. Leen het van een familielid, vriend, of instantie
2. Het criminele circuit
3. de Gokhal

Het lijkt mij dat:

1 Het minste risico heeft
2 Het avontuurlijkst is, maar ook het riskantst
3. Het domst is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag je baas een voorschot voor een paar dagen en betaal het dan weer terug
ronron1212
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je dat bewijs niet voor niets nodig hebt, en het op deze manier uitdraaien is het verschaffen van valse informatie; je doet voor alsof je toegang hebt tot dit bedrag terwijl dit niet zo is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien ben ik wat paranoia maar als ik het goed begrijp wil je het geld op de rekening van die vriend zetten en niet op je eigen rekening. Waar je het ook vandaan haalt, DAARNA heb JIJ er dus geen zeggenschap meer over. Ik vind dat je moet zorgen dat JIJ dan dus niet verantwoordelijk bent voor dat bedrag.

Als de vriend het kan lenen voor 1 dag OK maar dat moet jij dus niet doen!!!

Toegevoegd na 8 minuten:
Misschien had ik dit er nog bij moeten zetten: Het is niet dat ik denk dat er kwade opzet in het spel is.

Echter, er zijn genoeg documentaires op de tv om aan te tonen dat toch niet iedereen even eerlijk is. Als je geld leent aan iemand (want dat doe je als JIJ geld regelt en dat om een rekening van iemand anders stort) en deze persoon heeft een huis en een baan in nederland, dan kom je een heel eind als je een getekende schuldbekentenis hebt voor dat bedrag en zelfs dan kan het lastig zijn je geld terug te krijgen als iemand kwaad wil.

Met iemand die niet in nederland woont en werkt ben je echt nergens als er ooit een conflict over zou ontstaan, vandaar mijn advies
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing