hoe zit dat met een levensverzekering?
Ik wil graag een levensverzekering afsluiten. Ik ben een echte piekeraar en ik ben bang dat als mij ooit iets mocht overkomen mijn partner of familie niet genoeg geld zal hebben (of wil uitgeven) om de zorg van mijn katten over te nemen zoals ik dat ook doe (bij de kleinste twijfel naar de DA). Nu kan ik op internet niet concreet vinden of dit mogelijk is. Of ik daar een begunstigde moet aanwijzen of dat dat een notarieel vastgelegde erfgenaam moet zijn.
En uiteraard ook of er gevallen zijn waarin een verzekeraar niet uitbetaald (en dan doel ik niet op zelfmoord, dat weet ik en dan is niet aan de orde).
Ik ben 29, ongehuwd samenwonend, ik rook (probeer te stoppen maar dat doet niet terzake) en ik heb overgewicht. Er komen hartproblemen en copd in de familie voor.
Kan iemand mij vertellen hoe en wat ik nu het beste kan doen?
Toegevoegd na 1 minuut:
nog even een aanvulling, ik heb geen koopwoning en ook geen plannen in de nabije toekomst een huis te kopen. Het heeft dus niks met een hypotheek te maken.
Persoonlijk denk ik dat je alles kan verzekeren, zolang je maar betaald. V.w.b. die begunstigde, zou je een vertrouwd katten opvanghuis kunnen invullen. Dan weet je zeker dat je katten goed opgevangen worden en dat er geld voor hun aanwezig is.
Ben benieuwd naar de antwoorden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.