Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb vandaag gesolliciteerd maar ik heb een proeftijd. Dus vragen ze om een kopie van bsn nummer?? maar weet niet wat dat is hebbe jullie voorbeeld?

Als jullie een voorbeeld van de google vinden afbeeldingen willen jullie het link dan ff verzenden. K moet het donderdag al brengen dus woensdag moet het klaar zijn. Ze vroegen om me bsn nummer kopie ervan ? Maar weet niet wat dat is

Toegevoegd na 16 uur:
Deze vraag heeft mijn zus gesteld, ik ben pas 12, al zou ik willen werken het mag en kan toch niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Steenuiltje
14 jaar geleden
Ja de antwoorden staan hierboven, maar eehh als je nou weer eens in een dergelijke situatie verzeild raakt.... vraag dan gewoon even aan de desbetreffende persoon wat hij bedoelt met .... Wel zo handig niet?
Toi toi met je baan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je geen ouders, die dat weten??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Dat is je burger service nummer (het oude sofinummer).

Toegevoegd na 1 minuut:
vraag het even op bij de belastingdienst
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook vroeger bekend als SoFi nummer. Je hebt er een gehad vanaf je twaalfde als het goed is.

Ik vind het trouwens wel eigenaardig dat je je bsn nummer moet geven voor een proeftijd. Normaal moet je die altijd geven ongeacht de aard van de arbeidsovereenkomst.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Burgerservicenummer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze het verkeerd heeft begrepen: de proeftijd en het bsn zullen genoemd zijn is een rijtje 'belangrijk voordat je begint', maar omdat ze niet weet wat een bsn is, heeft ze dat geïnterpreteerd als dingen die met elkaar te maken hebben.
Het burgersofinummer heeft niets met een proeftijd te maken de werkgever moet een kopie van je paspoort of ander legitimatie bewijs hebben. Dit is een wettelijke verplichting
(Lees meer...)
ronron1212
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me meer kloppen. +
Dat nummer staat ook op een rijbewijs.
Aan de andere kant dan waar de foto zit.
Dus ook bij een AM rijbewijs.

Je kunt ook de belastingdienst bellen als je geen legitimatie bewijs hebt waar dat op staat. Kan als je legitimatie een buitenlands paspoort is. Per slot geeft de belastingdienst aan iedere inwoner van nederland een bsn nummer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
Welk rijbewijs voor iemand van 12 jaar jong?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De leeftijd haal ik niet uit de vraagstelling.
Bovendien heb je voor werk een minimum leeftijd (kan inderdaad wel onder de 16 zijn).
En verder is dat rijbewijs alleen een handige optie als je andere legitimatie bewijs (verplicht in nederland vanaf 14 jaar) geen nederlands legitimatie bewijs is.
Het burgerservicenummer staat op je paspoort, rijbewijs of id-kaart. Door een kopie van deze kaart te maken, krijgt je werkgever het bsn nummer. Eenvoudig dus: kopie maken en klaar.
Of je nu een proeftijd hebt of niet, je zult altijd een kopie van je legitimatie moeten geven aan je nieuwe werkgever.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft een idkaart, jij ook. Daar staat je Burgerservicenummer op. De werkgever heeft dat ook nodig voor de belasting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bsn-nummer of "burger service nummer" is de uniciteit die je hebt als burger. Zo kunnen er 2 Jan klaassen's voorkomen in Nederland, maar ze kunnen niet hetzelfde bsn hebben.
Het nummer is achterop je id-kaart te vinden, je rijbewijs of op je paspoort.
Het nummer bestaat uit 9 cijfers.
Niet zeker weten? Zorg gewoon dat je op het moment een identiteitsbewijs bij je hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het rondje staat het BSN nummer..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
erg aardig van jou, dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van wie is dit paspoort?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding