Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

BA/PD verzekering, wat is dat?

Ineens is er Ca. € 40,00 afgeschreven met als omschrijving BA/PD verzekering, via een automatisch incasso. Het komt mij niet bekend voor, ik heb al gezocht op de tegenrekening, maar die is niet eerder bij mij gebruikt( 1,5 jaar terug gezocht). Geen maatschappij , wel een polisnummer. Autoverzekering is het niet, zoals bij een eerdere vraag werd geoppert.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik ben eruit, het is een verzekering van Polis Direkt (inderdaad autoverzekering). Zij hebben mijn vorige verzekeringsmaatschappij kennelijk overgenomen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
krijg je daar zo maar antwoord op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me wel, aangezien het gewoon jouw geld is, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij geven ze geen namen vrij van rekeningnummers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, al op gegoogeld en gezocht in mijn eigen betalingen t/m 1,5 jaar terug. Het enige wat ik tot nu toe weet is dat het een nummer van de rabobank is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb je deze al gezien?
http://www.goeievraag.nl/vraag/bankafschrift-waarop-ba-pd-verzekering.43044

En als je een overboeking aanmaakt met dat rekeningnummer, met als geadresseerde a, vult je bank dan niet vanzelf aan wie het is?
(In elk geval wel als het een bekende rekening is.)

Als je het niet vertrouwt: opdracht tot stornering geven, dan wordt het bedrag teruggeboekt. Als het dan wel kosher is, zul je vanzelf iets te horen krijgen lijkt me.
Maar het zou handig zijn als uit een afboeking gewoon _blijkt_ waarvoor het is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die had ik al gezien, vandaar mijn opmerking dat het geen autoverzekering is. De bank vult het niet aan bij een betalingsopdracht en het is geen bekende rekening. Ik heb al op rekeningnummer gezocht bij de laatste 1,5 jaar. Ik bel morgen de bank wel even maar ik hoopte nu een antwoord van iemand te kunnen krijgen. Het is een RABO rekeningnummer, daar ben ik wel al achter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik inderdaad even contact opnemen met de bank, het kan best deugen maar dan heeft de afschrijver erg slecht nagedacht over de omschrijving, en als het niet deugt kun je het gelijk laten terugboeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doen we, dank je.

Andere antwoorden (2)

Bel jouw bank en geef aan dat je die afschrijving niet goedkeurt.
Je hoeft niets uit te leggen.
Gewoon "niet akkoord" is voldoende.
Als je geen machtiging voor automatische incasso hebt afgegeven, is het zelfs diefstal door degene die die incasso geplaatst heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gaat hoe dan ook om een autoverzekering, en wel een die in belgië is afgesloten, het betreft een allrisk verzekering voor zover ik kon terugvinden na diep graven op Google. Weet je zeker dat je geen verzekering zou moeten betalen, dan zoals gezegd het bedrag storneren, in de meeste gevallen krijg je dan vanzelf een herinnering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding