Krijg ik zonder reisverzekering mijn gemaakte kosten terug van de verzekering?

Ik ben op vakantie naar Kos zonder reisverzekering geweest. Ik verslikte me daar in een stuk vlees. In een ziekenhuis op Kos kregen ze het stuk vlees niet weg. En werd per helicopter naar Rhodos gevlogen. Totale kosten waren ruim 500 €. Het inloggen op mijn verzekering lukte daar niet. En heb ik dus cash betaald. De rekening heb ik thuis liggen

4 uur geleden
TurfGraver
4 uur geleden
Neem contact op met je verzekeraar.
tinus1969
3 uur geleden
Neem dus contact op met je ZORGverzekeraar.
Er is geen simpel antwoord, omdat je in de basis recht hebt op de vergoedingen die in Griekenland gelden; daarnaast kun je extra rechten hebben op basis van je eventuele aanvullende verzekering.
tinus1969
3 uur geleden
Zie ook bv https://en.m.wikipedia.org/wiki/European_Health_Insurance_Card
Inekez1
een uur geleden
Eigen risico (385,00) moet je sowieso zelf betalen, als je dat niet al eerder dit jaar hebt gedaan voor iets anders. https://www.zorgwijzer.nl/faq/zorgverzekering-vakantie

Geef als eerste antwoord