Hoeven Canadezen géén zorgpremie meer te betalen als zij boven de 65 jaar zijn?

Mijn zuster die al haar hele leven in Canada woont, vertelde dat maar ik kan het bijna niet geloven dat dat waar is.

7 uur geleden
LeonardN
7 uur geleden
Dit artikel laat me ook wat anders denken: https://www.chip.ca/reverse-mortgage-resources/retirement-planning/health-insurance-for-retirees-canada/
tham
6 uur geleden
Ja inderdaad > gratis is dus toch niet zo gratis.
TurfGraver
5 uur geleden
Maar wel beter geregeld dan hier in Nederland.
Inekez1
5 uur geleden
Dat zou in Nederland ook heel eenvoudig kunnen, als de AOW uitkering met eenzelfde bedrag wordt verlaagd. Niemand heeft er wat aan, maar het klinkt wel sympathiek.
tinus1969
4 uur geleden
Voor zover ik weet betalen Britten helemaal geen zorgpremie en wordt de NHS uit belastingen betaald.
ronron1212
een uur geleden
@Inekez1 wat bedoel je met verlagen aow premie?

Antwoorden (1)

Het openbare Canadese zorgstelsel lijkt in niets op zijn buurland Amerika. De doelstelling van de Canadese gezondheidszorg is om iedereen als gelijke te behandelen. De overheid staat wel garant voor de gezondheidszorg, maar het zijn uiteindelijk de provincies die verantwoordelijk zijn voor het management Canadese gezondheidszorg. Gezondheidszorg in Canada is allesomvattend en gratis en valt te vergelijken met de West-Europese gezondheidszorg. Toch zijn er ook problemen met bijvoorbeeld de wachtlijsten voor medische behandelingen in Canada. Hieronder lees je alles over de gezondheidszorg in Canada en er wordt informatie gegeven over de verzekeringen in Canada.
een uur geleden
tinus1969
een uur geleden
Is het antwoord op de hoofdvraag nou ja of nee? Of anders?
ronron1212
44 minuten geleden
@Tinus1969 lezen het staat er in Canada is allesomvattend en gratis