Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vergoedt de opstalverzekering twee kapotte lichtkoepels van de overkapping in de tuin?

We hebben twee (dubbelzijdige) lichtkoepels op onze overkapping. We hadden lekkage in het dak, dus moesten nieuwe dakbedekking. Lichtkoepel is er slechts een dag af geweest en toen is de koepel gesmolten/kapot gegaan door toedoen van het weer.

Hoort de opstalverzekering dit te dekken?
En als zij beweren van niet heeft het dan nut om hier juridisch een oordeel over te veilen?

4 maanden geleden
2.4K
ronron1212
4 maanden geleden
Kijk eens in je polis.
tinus1969
4 maanden geleden
Weinig kans. Dit is geen schade door brand/storm, stroomuitval oid. Dit is het gevolg van een onoordeelkundig uitgevoerde reparatie.
erotisi
4 maanden geleden
lichtkoepel valt die niet onder een glasverzekering?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zodra je die lichtkoepels losmaakt van het dak maken ze geen deel meer uit van het onroerend goed (de opstal). Ik zou dus zeggen dat je verzekering dat niet dekt. Maar misschien zitten ze er niet al te formeel in, dat kom je slechts te weten door er naar te vragen. Bel of mail je verzekeringsagent, adviseer ik je. Die heeft als taak om dat soort vragen te beantwoorden.
(Lees meer...)
4 maanden geleden
ronron1212
4 maanden geleden
Je hoeft geen verzekeringsagent te hebben je kan ook rechtstreeks verzekerd zijn en dan @teusvh
teusvh
4 maanden geleden
Uiteraard. Dan mail of bel je die even.
Dit lijkt me een bijkomende schade ontstaan tijdens de herstelling van de dakbedekking. Door de lichtkoepels zolang in de zon neer te leggen, waarbij de warmte eronder niet weg kon (herinner ik me uit een eerdere versie van het verhaal).
Ook nog denkbaar is dat een gasbrander in de waakvlamstand naast zo’n geparkeerde lichtkoepel even verkeerd is komen te liggen. Maar dit is een verzinsel van mijzelf waar ik helemaal geen aanwijzingen voor heb!

Mensen met kennis van zaken zouden die lichtkoepels van de daaraan ontstane beschadiging hebben moeten vrijwaren. Een erkende reparateur zou voor de gevolgen van zijn verkeerd handelen aansprakelijk kunnen zijn.

Schade als gevolg van onoordeelkundig handelen tijdens de reparatie van de dakbedekking lijkt mij niet iets voor de opstalverzekering.
Ik denk dat de verzekeraar dit ook zo zal zien, en dat die zienswijze juridisch niet aanvechtbaar zal blijken.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 9 juli 2024 00:05: tekst
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding