Wat zijn de mogelijke nadelen als iemand zijn samenwoon partner aanmeld bij de pensioenverzekering?
Als iemand huwt dan is zijn of haar partner automatisch aangemeld voor eventueel aanwezig pensioenverzekeraar van werkgever. Maar zitten er ook nadelen aan?
Maw stel iemand woont samen met notarieel samenlevingscontract, en overweegt dat aan te melden bij pensioenverzekering (dus als pensioenpartners) zitten hier dan ook nadelen aan vast of zijn dat enkel voordelen (zoals nabestaandenpensioen)?
Het gaat er niet om wat erotisi denkt.
Jij stelt dat er iets te lezen valt in jouw link. De vraag is of je even het specifieke deel wat jouw punt versterkt kan knippen en plakken alhier. Of als je dat technisch lastig vindt zou je ook even de eerste paar woorden of de kop van de alinea kunnen geven. Als ik het artikel lees kan ik ook niet iets vinden wat je punt tegenspreekt, noch wat het versterkt. In mijn ogen verschaft het artikel geen duidelijkheid waar het geld vandaan komt. En dat zegt niks over waar ik (of een ander) denkt waar het geld vandaan komt. Ik weet het niet, doe er ook geen uitspraak over, maar ik zie in het door jouw genoemde artikel ook geen verduidelijking in de zaak.
Uw werkgever kiest of u (een deel van) de premie betaalt. Dit staat in uw pensioenreglement. Uw werkgever
betaalt ons de premie voor de nabestaandenpensioenverzekering. Hij mag (een deel van) de premie inhouden op
uw salaris.
Belangrijk: in bijzondere situaties kan uw werkgever minder premie gaan betalen
Uw werkgever kan zelfs helemaal stoppen met premie betalen. Dat kan bijvoorbeeld als de werkgever financiële
problemen heeft. Als dat zo is, laten wij dat altijd aan u weten
Of als je dat technisch lastig vindt zou je ook even de eerste paar woorden of de kop van de alinea kunnen geven. Ik weet hoe het werkt hoor.
https://www.nibud.nl/onderwerpen/pensioen/nabestaandenpensioen/ Zou je de link op kunnen geven waar het wel vandaan komt? Enige wat ik kan vinden is een downloadbare PDF, niet een website waar dit op staat. Ik denk dat dat de reden is waarom erotisi (en ook ik) de vraag hadden om het te knippen/plakken. Bedoelde je deze link? https://www.elipslife.com/nld/scmedia/Public/Downloads/Documents/Contract-and-Product/nl/Pensioen123-Files/Brochure-WIA-aanvullingsverzekeringen.pdf
tinus1969
een dag geleden
@crispy, maar dat gaat niet ten koste van het eigen pensioen, die kosten worden over ‘alle’ pensioenen uitgesmeerd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.