Welke autoverzekering is aan te raden voor een nieuwe bestuurder?
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en ga mijn eersteautoverzekering afsluiten. Mijn vader is lid bij deANWB. Alleen is de premie (naar mijn mening) ergduur. Hij heeft natuurlijk veel meer schadeloze jaren.Ik begin op 0.
Het gaat om een kia picanto 2013. Niet de duurste auto.
Enige advies?
En welke verzekering heeft hij dan?
-WA
-Beperkt casco
-All risk In het geval van een meer dan 10 jaar oude zou ik WA nemen. Aangenomen dat dat jouw auto is. Als het de auto van je vader is moet je dit even doorlezen.
https://www.unitedconsumers.com/blog/auto/autoverzekering-andere-bestuurder.jsp
Daarnaast beweert ze ook niet dat het voor de vrager maar 70 cent zal schelen (WA vs WA+) maar dat het voor haar 70 cent scheelt en de vrager dus zelf even moet kijken wat het hem/haar zal schelen.
Het verschil tussen wa en wa+ zit in dekking voor storm, hagel etc en dat is onafhankelijk van de bestuurder. Dat premieverschil tussen 0 en 20 schadevrije jaren is dus ook minimaal. (vul maar in in de link om te vergelijken). Het maakt vooral uit wat je auto waard is en waar je woont.
WA vs WA+
Of
Jaren schadevrij vs. 0 jaar schadevrij? Inekez1 zegt dat WA niet veel scheelt vs WA+
En dat 0 jaar schadevrij altijd duurder is. Je bent een discussie aan het voeren die niemand anders voert. WA vs. WA+ scheelt 1 euro per maand
Schadevrij 20 jaar kan wel 25 euro zijn en 0 jaar schadevrij meer dan 75 euro zijn. Inekez1 zal dat denk ik niet ontkennen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.