Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke autoverzekering is aan te raden voor een nieuwe bestuurder?

Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en ga mijn eersteautoverzekering afsluiten. Mijn vader is lid bij deANWB. Alleen is de premie (naar mijn mening) ergduur. Hij heeft natuurlijk veel meer schadeloze jaren.Ik begin op 0.

Het gaat om een kia picanto 2013. Niet de duurste auto.

Enige advies?

een jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

De goedkoopste die je kan krijgen en dankzij Inekez1 zeg ik nu ook WA+ (WA beperkt casco), omdat dat weinig scheelt en een hoop op kan leveren. UIteindelijk zal je met 0 schadevrije jaren moeten denken aan 50 euro per maand of meer (en dat is met minder dan met 5000 km en een auto uit 2004). Dus als je een betere deal kan krijgen dan dat zou ik het doen.

https://www.unitedconsumers.com/autoverzekering/
23-PL-DX (opel astra uit 2004)
1999 geboorte jaar
0 jaar schade
WA+ = 46 euro voor ASR
===
Maar uiteindelijk is het dus een zaak om rond te zoeken of je wat beters kan vinden op een andere vergelijksite.
===
Nog even wat dingen op een rijtje omdat sommige mensen denken dat er wat anders wordt beweerd:
-Hoe meer jaren je op hebt gebouwd en hoe ouder je bent en hoe minder kilometer per jaar je rijdt, des te lager is de premie.
-Leeftijd en type auto zijn ook een factor
-Ook woonplaats kan een invloed op de premie.

Ik weet niet wat je leeftijd is, maar als je een echt jonge bestuurder bent en 0 jaar schadevrij hebt (en wellicht nog in een rotwijk woont) kan het dus zelfs naar de >100eu per maand gaan. Zie reactie ronron1212.
Toegevoegd op 23 januari 2024 00:32: tekst
een jaar geleden
ik heb de 2e auto (die voor mijn dochter is) op mijn naam staan ik betaal gewoon alles en zij betaald het terug.
Als je haar/hem als 1e bestuurder maakt betaal je iets meer maar het is altijd goedkoper dan dat ze zelf een verzekering afsluiten.
Zo bouwen ze ook nog eens schadevrij jaren op mits ze geen ongeval maken natuurlijk.
een jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing