Moet de oude zorgverzekering nog steeds betalen als de startdatum van het zorgtraject in vorig jaar ligt?
Ik ben in januari overgestapt van zorgverzekering voor mijn man omdat de oude verzekeraar geen contract heeft met ons ziekenhuis.
Ik heb al 2x volledig eigen risico moeten betalen, vorig jaar aan de oude verzekeraar, voor dit jaar aan mijn nieuwe verzekeraar, en daar bovenop nog eigen bijdrage, ruim boven de 1000 euro, het beetje spaargeld dat wij hebben gaat er aan op maar goed het is niet anders.
Ik heb alleen vandaag weer een brief met een gepeperde rekening ontvangen met als uitleg daarbij dat de startdatum van het zorgtraject in het vorige jaar ligt en daarom de polisvoorwaarden over dat jaar van toepassing zijn, maar ik betaal nu toch aan mijn nieuwe verzekeraar, dan moet deze maatschappij toch gewoon vergoeden?
Dat was de reden waarom we zijn overgestapt.
Zou het zorgtraject eventueel gestopt kunnen worden en dan later weer opgestart zodat het bij de nieuwe verzekeraar terecht komt?
Ik trek het anders financieel niet meer.
Zou iemand mij hier iets over kunnen vertellen, ik word er knap zenuwachtig van.
Vriendelijke groeten,
Marina.
Ik hoop eigenlijk dat iemand mij een beetje gerust kan stellen...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.