Waarom zou ik een begrafenis verzekering kiezen inplaats van een levensverzekering?
Als ik een goede en goedkope levensverzekering afsluit krijg ik tonnen geld wanneer ik overlijd zo lijkt het. Maar wanneer ik een begrafenis verzekering afsluit betaal ik meer en krijg ik slechts een paar 1000 begrafenis kosten vergoed? Ik ben nog wel Jong (28) mis ik iets of is de keuze voor een levensverzekering (ook zonder koophuis) veel beter?
Als single zonder kinderen heeft een levensverzekering totaal geen nut.
Dé levensverzekering bestaat niet. Het is een verzamelnaam voor een groep verzekeringen die draaien om het leven van een verzekerde. Er wordt uitgekeerd als de verzekerde komt te overlijden. Bij een kapitaal- en een lijfrenteverzekering kan het zijn dat de verzekering ook uitkeert als de verzekerde nog in leven is.
De gemengde verzekering is net als de overlijdensrisicoverzekering een tijdelijke verzekering. Je geeft aan voor welke periode je verzekerd wilt zijn. Een belangrijk verschil is dat de gemengde verzekering altijd uitkeert. Als je komt te overlijden krijg je een bedrag uitgekeerd. Maar ook als je op de einddatum van de verzekering in leven bent. Met de premie die je betaalt wordt in de tussentijd gespaard of belegd. Als je op de einddatum in leven bent, krijg je de belegde of gespaarde premie uitgekeerd.
Ook leuk: Bij sommige levensverzekeringen wordt een bedrag uitgekeerd als de verzekerde leeft op een afgesproken einddatum. 'Uitkering bij leven' genoemd.
https://www.dela.nl/blog/voorelkaar/afscheid-nemen/afscheid-regelen/van-overlijden-tot-na-de-uitvaart-dit-komt-er-op-je-af
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.