Ik heb een telefoon gekocht voor mijn dochter. Telefoon kapot en dochter inmiddels deur uit. Krijg ik dit vergoed van de verzekering?
Telefoon op mijn (verzekerde) naam aangeschaft. Mijn dochter inwonend bij mij. Na ongeveer een jaar gaat telefoon kapot. Dochter was toen al ongeveer 1 maand uit huis.
Wordt dit gedekt door de verzekering?
Het heeft in feite toch niets met mijn dochter te maken. Ik (de verzekerde) heb de telefoon aangeschaft en mag toch zelf bepalen aan wie en wat ik met de telefoon doe?
Heb een meest uitgebreide inboedelverzekering.
Verzekering zegt niet wordt vergoed omdat: alle roerende zaken in eigendom toebehorende aan en behorende tot de particuliere huishouding van de
verzekeringnemer en de met hem in duurzaam gezinsverband samenwonende personen.
Omdat mijn dochter toen niet bij ingeschreven stond
.
Maar ik denk dat mijn dochter hier niets mee te maken heeft aangezien ik de telefoon op mijn naam heb aangeschaft. Het was en is nog steeds mijn egendom.
- de telefoon was niet jouw eigendom. Wel door jou gekocht, maar weggegeven aan een niet-inwonend familielid.
- de schade is opzettelijk toegebracht
- de schade is toegebracht door iemand die niet tot jouw huishouden behoort en kan/moet op hem/haar worden verhaald Ik acht de kans erg klein dat jouw inboedelverzekering dit gaat vergoeden.
Maatschappijen kunnen echter nauwelijks controleren of bijvoorbeeld een smartphone thuis is gevallen, of op straat.
Buiten je huis is verlies en/of beschadiging van bijvoorbeeld je smartphone of laptop niet verzekerd, zelfs niet bij de meest uitgebreide Inboedelverzekering All-inl
Als je door eigen schuld, maar niet moedwillig, je eigen smartphone/telefoon/tablet buiten de deur beschadigt, hij valt bijvoorbeeld uit je zak, dan wordt niets vergoed als men geen extra buitenhuisdekking bij de inboedelverzekering heeft afgesloten. Een buiten-de-deur verzekering is er voor spullen die men dagelijks mee naar buiten neemt.
Einde verhaal.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.