Kan onderstaand voornemen me in de problemen brengen als de rechter er zich over moet buigen?
Mjjn huisgenote en ik hebben dezelfde zorgverzekeraar maar ieder een eigen polis.
Zolang huisgenote in mijn woning verblijft, maak ik maandelijks haar premie over zodat zorgverzekeraar probleemloos de premie af kan boeken, van haar min of meer slapende rekening.
Nu heeft zorgverzekeraar ok al enkele keren bedragen die onder het eigen risico vallen
afgeboekt en daar is niks mis mee, maar verzekeraar doet dat zonder vooraf een mail of brief te sturen en omdat ik dan niet op de hoogte ben van een op handen zijnde afschrijving, geeft dit problemen wegens te weinig creditsaldo.
Ik heb al een keer op hun verzoek de nabetaling gedaan met ideal, maar heb in een mail
ook geëist dat wij vooraf willen weten waarvoor, hoeveel en wanneer ongeveer het bedrag wordt afgeboekt zodat ik kan zorgen dat genoeg op de rekening staat.
Ik ben nu van plan om voortaan gewoon de bedragen terug te boeken met als reden "Afschrijving en reden niet vooraf aangekondigd". Op deze wijze wil ik de last verschuiven naar de veroorzaker. Ik meen, dat als B.V. het gasbedrijf, naast de normale maandbetaling ongevraagd en onaangekondigd een X bedrag afboekt, dat ik mag weten waarvoor.
Of zijn in tegenstelling tot het gasbedrijf Zorgverzekeraars Godallmachtig?