Waar kan ik een aanvullende tandartsverzekering afsluiten? (zie uitleg)
Heb een Rotterdam-pakket (door gemeente afgesloten bij VGZ , v/h Iza Cura) waarin tandartskosten (basis), na hoge rekening nu beter verzekeren, VGZ weigert, kan niet! zo ook 3 andere mij-en die ik belde. Wat is het antwoord op mijn probleem. Ik wil verrassingen uitsluiten, mij beter aanvullend verzekeren. Hoe, waar?
De tandartsverzekering met hoogste vergoeding (€ 750,) zonder medische acceptatie lijkt alleen de Hema te zijn. http://www.tandartsverzekering.nl/acceptatie.html#geen_acceptatie
Staan verzekeringsmaatschappijen bij waarvan ik weet ze niet los aanvullend verzekeren. Heb deze al gebeld.
En ook de Hema vraagt wanneer ik overstap en waarom! Dus andere situatie. Je hebt gelijk, het wordt moeilijk.
Kan toch niet onmogelijk zijn? en wat dan?
Jaarpremie: € 144,--.
Tandarts 2: 100% voor alle tandheelkundige behandelingen tot een max van € 500,-- per jaar
Jaarpremie: € 288,-- Tandarts 3: 100% voor alle tandheelkundige behandelingen tot een max van € 750,-- per jaar
Jaarpremie, € 444,-- + acceptatievoorwaarden. In de voorwaarden van de HEMA zorg- en tandartsverzekeringen wordt niet expliciet vermeld of de techniek- en materiaalkosten voor vergoeding in aanmerking komen
Deze tandartsverzekeringen zijn onlosmakelijk verbonden aan de basiszorgverzekering van HEMA en er is geen vrije keus. Tandartsverzekeringen los van eventuele overige aanvullende verzekeringen kunnen worden afgesloten maar de voorwaarden hiervoor zijn niet duidelijk.
Via het huidige pakket ben je al voor tandartskosten verzekerd, het is niet mogelijk om dan daarbovenop nog een aanvullende verzekering af te sluiten.
Als acceptatievoorwaarden geen probleem zouden zijn, dan zou je het rotterdampakket moeten stopzetten en zelf een basis + tandarts (+ aanvullende) verzekering moeten afsluiten. Gezien de premie van het Rotterdam-pakket (60 euro voor aanvullend + tandarts!) zou dat nog best eens goedkoper kunnen zijn, afhankelijk van welke dekking jij nodig denkt te hebben in aanvullende en tandarts-verzekering.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.