Tandongevallenverzekering 2016 afsluiten zinvol na schade in 2015? Anders extra aanvullend verzekeren?
Mijn vriendin is circa 5 weken geleden in het ziekenhuis* flauwgevallen in de douche, en heeft daarbij flinke schade opgelopen aan drie tanden. Daar hangt een flink prijskaartje aan; één tand is in de lengte gespleten, en het is nog even afwachten of dat te repareren is met een kroon, of dat het een tandprothese moet worden. We kijken tegen een kostenplaatje van 1.5 à 3000 euro aan.
Het lijkt mij dat het niet zinvol is nu nog een tandongevallenverzekering af te sluiten voor 2016 om de kosten te dekken. De schade is immers ontstaan terwijl zij niet verzekerd was. Kan iemand dit voor ons bevestigen?
Andere helft van de vraag: toen mijn vriendin enkele jaren terug een beugel nodig bleek te hebben heeft ze haar aanvullende tandartsverzekering opgewaardeerd naar één die die beugel zou vergoeden. Hier was, min of meer net als nu, sprake van voorkennis over toekomstige zorgkosten. Toen zijn de kosten "gewoon" vergoed. Zou er misschien iets te winnen zijn door nu voor 2016 een grotere/betere aanvullende tandartsverzekering af te sluiten? Of geldt ook hier dat de schade is ontstaan buiten de verzekerde periode, en hebben we gewoon dikke pech?
*lang verhaal. Had zij met haar chronische vermoeidheid wel onbegeleid mogen douchen, na al drie dagen opgenomen te zijn geweest ivm bevalling die niet op gang kwam? We hebben een afspraak staan om de eventuele aansprakelijkheid van het ziekenhuis te bespreken, maar dat duurt nog even.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.