Moet ik de schade zelf vergoeden aan 'tegenpartij' als aansprakelijkheidsverzekering niet voldoende uitkeert?
7 weken geleden heeft mijn dochter een flinke snee gemaakt in de dure lederen bank, van nog net geen jaar oud, van een vriend waar we op bezoek waren. Het bankstel moet hierdoor opnieuw bekleed worden, kosten zijn enorm. Mijn aansprakelijkheidsverzekering keert maar 665 euro uit aan hem. Wat kunnen we hier aan doen? Zou hij het aan zijn inboedelverzekering op kunnen geven ivm nieuwwaarde. Of werkt het zo dat ik de rest van de reparatie kosten dien te vergoeden?
Toegevoegd na 2 uur:
Vorige week heb ik al contact gehad met de verzekering, toen de vriend (de tegenpartij) mij opbelde dat mijn verzekering niet het totale herstelbedrag vergoed. Mijn verzekering blijft bij hun standpunt. De vriend waar de schade is aangericht gaat het nu bij zijn inboedelverzekering opgeven, maar hij acht de kans niet groot.
Overigens is het niet zo dat ik niet bereid ben de schade te vergoeden. De dag nadat mijn dochtertje de schade had aangericht heb ik die vriend 500 euro gegeven. We hadden afgesproken dat ik dat terug zou krijgen als de schade vergoed zou zijn.
Maar kan ik bezwaar maken tegen het bedrag wat mijn verzekering gaat uitbetalen? Het herstelbedrag is bijna 2000 euro en ze keren maar 665 uit. Waar moet ik zijn om bezwaar te maken als dit kan?
Of je het op een verzekering kunt verhalen is jouw probleem.
Ik had niet verwacht dat mijn aansprakelijkheidsverzekering zo weinig zou uitkeren! Morgen ga ik ook even uitzoeken of ik bezwaar of iets dergelijks kan maken tegen het uit te keren bedrag. Ik vind ook dat ze de dagwaarde wel heel laag hebben berekend voor een bank van 1 jaar oud. Bedankt voor het meedenken alvast!
Waarop is het reparatiebedrag gebaseerd en waarom zo hoog? Waarom is het reparatiebedrag van de verzekering zo afwijkend? Estitische schade wordt niet vergoed als die overblijft na een reparatie. Heel krom, maar zo werkt dat met verzekeringen. Ik denk dus dat de verzekering dat daarop heeft gebaseerd. Ik zou een (contra) expertise aanvragen bij de verzekering, hier heb je recht op. Belangrijk is dat die vriend de schade nog even niet laat repareren. Los hiervan: een scheur in leer krijg je niet zomaar, dus tenzij er messen oid zijn gebruikt zou ik ook eens verhaal halen bij de leverancier van de bank, zoals hier ook al elders genoemd. Een scheur in een leren bank krijg je niet zomaar.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.