Kan iemand die werkt bij een financiële adviesgroep waarbij de werkgever verzekerd is medisch advies geven en zeggen dat je er gewoon doorheen moet?
Begin april, dit jaar, heeft mijn vriendin zich namelijk ziek gemeld omdat ze zich niet lekker voelde. Na wat onderzoeken in het ziekenhuis bleek dat ze pfeiffer heeft gehad. Ze is toen een maand thuis gebleven, maar heeft ondertussen wel weer geprobeerd om te gaan werken. Dit is haar niet gelukt en toen heeft haar werkgever bij een financieel adviesgroep een soort van ziektekostenverzekering afgesloten en een bedrijfsarts ingeschakeld. De verzekeraar en de bedrijfsarts waren het met elkaar eens dat mijn vriendin het rustig aan moest opbouwen. Dit gebeurde dus ook, alleen na een maand werdt mijn vriendin weer ziek en heeft ze zich opnieuw ziek gemeld. Vervolgens belt de verzekeraar, mijn vriendin op, en zegt dat ze in de loop van deze week langs komt op haar werk. Op de desbetreffende dag vertelt mevrouw de verzekeraar doodleuk dat mijn vriendin zich er door heen moet slaan en er mee moeten leren leven. Mijn vraag is mag dit en wat kan je er tegen doen? En dan heb ik nog een vraag!
Als haar werkgever hiervoor verzekerd is mag hij dan wachtdagen inhouden op de salaris van mijn vriendin?
B.V.D voor uw tijd!!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.